Prelegenci
Andrzej Kinastowski Operations Delivery Strategist w Lufthansa Global Business Services |
|
Andrzej Kinastowski od 10 lat pomaga firmom SSC i BPO usprawniać dostarczane procesy przez wdrażanie Continuous Improvement, Process Excellence, pracę nad strategią i kadrą zarządczą. Praktyk wdrażania Lean w procesach usługowych za pomocą projektów w formacie Lean Workout. Fan koncepcji Kaizen. Uważa że najlepsze procesy i projekty opierają się na na zaangażowaniu liderów i odpowiedzialności pracowników. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, doświadczony trener Lean i Six Sigma. Wykładowca na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu i Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Prezes i członek-założyciel stowarzyszenia Service Process Improvement Network. Bardzo lubi występować na konferencjach. Prywatnie mąż, ojciec, fotograf i początkujący budowniczy mini robotów. |
|
Joanna Kot EMA EMEA Sector CI Manager w Electrolux |
|
Joanna Kot od dziesięciu lat zajmuje się zarządzaniem procesami finansowymi i wdrażaniem kultury Ciągłego Doskonalenia w międzynarodowych korporacjach. Posiada bogate doświadczenie w usprawnianiu procesów nie-produkcyjnych oraz w prowadzeniu projektów transformacyjnych – począwszy od finansów poprzez procesy około sprzedażowe, obsługę konsumenta i klienta oraz inne funkcje wspierające. Doświadczony i certyfikowany praktyk Lean, Six Sigma oraz PRINCE2. Twórca wewnętrznego systemu szkoleń z zakresu doskonalenia procesów i zarządzania zmianą. Doświadczony Trener. W swojej pracy kieruje się zasadą, że lepiej skupiać się na robieniu właściwych rzeczy – „wydajność to robienie rzeczy właściwie, podczas gdy prawdziwa efektywność to robienie właściwych rzeczy.” Prywatnie pasjonat narciarstwa. |
|
Zuzanna Pamuła Continuous Process Improvement Senior Specialist w HEINEKEN Global Shared Services |
|
Specjalista w doskonaleniu procesów biznesowych i zarządzaniu projektami. Certyfikowany Six Sigma Black Belt. Trener w dziedzinie Lean i Six Sigma. Posiada doświadczenie w zakresie analizy i mapowania procesów. Aktywnie działa jako wolontariusz. | |
Kinga Kinastowska UBS |
|
Zajmuje sie wdrażaniem projektów leanowych w firmie UBS, ostatnio jako Change Leader. Posiada bogate doświadczenie w zakresie zarządzania zespołami dostarczającymi zarówno usługi księgowo-finansowe oraz procesy HR, jak również doświadczenie projektowe i prowadzenie zespołów transformacyjnych i PMO. Pasjonatka lean. Prywatnie milośnik muzyki fortepianowej. | |
Aleksandra Glinka Synergia Management |
|
Psycholog i menedżer czerpiąca swoje doświadczenia z kierowania branżowymi organizacjami zawodowymi, zarządzania grupą kapitałową firm biznesowych, zarządzania projektami strategicznymi i szkoleniowo-konsultingowymi i realizowania wielomilionowych projektów edukacyjnych i rozwojowych oraz kierowania kilkudziesięcioosobowymi zespołami eksperckimi i pracowniczymi w firmach biznesowych i organizacjach pozarządowych. Jest właścicielem firmy konsultingowej Synergia Management (www.grupasynergia.com). Od 12 lat pracuje z firmami i organizacjami jako psycholog, doradca biznesowy, facylitator procesów strategicznych, trener i coach, a także z osobami indywidualnymi w ramach swojej praktyki psychologiczno-coachingowej. Specjalizuje się w rozwoju psychologicznym i strategicznym osób i firm, a w szczególności w opracowywaniu strategii biznesowych i rozwojowych, facylitowaniu procesów rozwojowych i strategicznych, diagnozie organizacyjnej i psychologicznej, profesjonalnym rozwoju trenerów i menedżerów, przywództwie w biznesie, rozwijaniu odporności psychicznej oraz efektywności osobistej i zawodowej a także w tematach związanych z zarządzaniem różnorodnoscią, work/life balance i corporate weallness. | |
Igor Łęgowski Senior Consultant, Lean Six Sigma Master Black Belt w TEFEN |
|
Klienci cenią go za biznesową empatię, zdrowe podejście do podnoszenia produktywności w procesach i skuteczne rozwiązywanie problemów. Od 2004 roku aktywny Black Belt z obszaru Lean Six Sigma. Prowadził projekty i zespoły projektowe z wykorzystaniem narzędzi ciągłej poprawy w branży produkcji elektroniki i podzespołów automotive, logistyki magazynowej, usług bankowych i finansowych.
Zarządzał działami produkcyjnymi, utrzymaniem ruchu i łańcuchem dostaw. W 2007 roku uzyskał tytuł MBA na WSB – N.L. Chicago University w Nowym Sączu. |
|
Katarzyna Konowrocka-Krochmal Euroclear |
|
Doświadczony manager z praktyczną wiedzą o funkcjonowaniu rynku papierów wartościowych, funduszy inwestycyjnych i działaniu banków depozytariuszy. Swoje doświadczenie zdobywała w Dublinie, gdzie miała szansę pracować dla dużych organizacji finansowych. Aktualnie pracuje dla Euroclear, gdzie pełni funkcję Dyrektora Operacyjnego w departamencie New Issues. Lean postrzega jako praktyczne narzędzie ułatwiające zarządzanie ludźmi i procesem biznesowym.
Ceni sobie wielokulturowość i pracę z ludźmi. Wyznaje zasadę, że dobry zespół powinien być różnorodny, stworzony, z ludzi o odmiennych umiejętnościach i zainteresowaniach. Prywatnie kocha snowboarding i wspinaczkę skałkową. |
|
Monika Bednarska-Łupińska Operational Excellence / Continuous Improvement Manager w Lufthansa Global Business Services |
|
Menedżer z kilkunastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu procesami i działami związanymi z produkcją i operacjami (środowisko produkcyjne i serwisowe), jakością i ciągłym doskonaleniem (Lean Management, Six Sigma, ISO).
Certyfikowany Six Sigma Black Belt, doświadczony Menadżer Jakości, Produkcji i Ciągłego Doskonalenia w fabrykach Philips, General Electric, Philip Morris oraz w środowisku serwisowym w firmach UBS i Lufthansa. Wyznaje zasadę, że nie ma rzeczy niemożliwych… Każdy proces można usprawnić, a każdą filozofię czy metodę wykorzystać do ciągłego doskonalenia. |
|
Mariusz Góral Symetrio |
|
Certyfikowany Black Belt Six Sigma. Lider zespołów DMAIC, Lean, a także kierownik projektów PRINCE. Współtworzył program Lean Sigma Poczty Polskiej S.A., gdzie kierował również obszarami zarządzania procesowego i jakości. Pasjonat łowiectwa, strzelectwa i survivalu. Współtwórca i redaktor naczelny magazynu myśliwskiego SEZON. |
Open Space – oddajemy Ci głos
Drugiego dania konferencji proponujemy Wam formułę Open Space, co oznacza iż uczestnicy zdecydują o czym będziemy rozmawiać i czego będziemy słuchać.
Co to oznacza dla Ciebie?
To Ty zaprojektujesz ten dzień!
Ty sam możesz zaproponować temat dyskusji i osobiście ją poprowadzić.
Masz możliwość wzięcia udziału w tych dyskusjach które są dla Ciebie naprawdę interesujące, a jeśli uznasz temat za nieciekawy w każdej chwili możesz zmienić salę.
To jedyna okazja aby nawiązać kontakty z taką ilością osób z jaką tylko będziesz w stanie.
I co istotne, każdy ma szanse zadać trudne pytanie i otrzymać właściwą odpowiedz, odpowiedź której być może poszukuje od dawna.
Reguły…. ??? To Ty ustalasz reguły!
Warsztaty
Visual management w biurze – podstawy projektowania efektywnych dashboardów. Agata Zydroń, Lufthansa Global Business Services |
|
Dashboard jest jednym z podstawowych narzędzi Visual Management’u w firmach usługowych. Pozwala na efektywne rozplanowanie zadań i skuteczną kontrolę ich wykonania. Może być również podstawowym narzędziem komunikacji zarówno w zespole jak i firmie. Aby jednak tak się stało należy bezpośrednio powiązać przedstawiane informacje z celami strategicznymi i taktycznymi firmy. Jeżeli jeszcze nie wdrożyłeś dashboardów w swoim zespole lub czujesz, że nie spełniają one swoich funkcji to jest warsztat dla Ciebie.
Zobacz jak za pomocą dashboardów w praktyce: |
|
Lean Gra Symulacyjna Piotr Szmaj, Monika Pękala, UBS |
|
Lean Simulation Game to interaktywny i zabawny sposób nauki podstawowych zasad Lean, takich jak: analiza wartości w procesie, identyfikacja i eliminacja marnotrawstwa, ustrukturyzowane podejście do rozwiązywania problemów. Gra wyjaśnia w sposób przystępny zrozumienie wymagań klienta, badanie zaangażowania grupy, podejście do pomiaru procesów. | |
Prosta analityka biznesowa z użyciem ogólnie dostępnych narzędzi Dagmara Pundyk, Lufthansa Global Business Services |
|
Jeśli znasz dobrze Excela i chciałbyś poznać darmową aplikację, która dostarcza szeroką gamę technik statystycznych i graficznych, to ten warsztat jest dla Ciebie. Na warsztacie omówimy sobie jak przy użyciu środowiska R zamienić dane w informację. Wspólnie znajdziemy w naszych danych trendy, elementy odstające oraz wyznaczymy dla nich podstawowe statystyki. | |
Robotyzacja Procesów – czym jest RPA i jak zacząć „robotyzować” Dominik Jaskulski, Lufthansa Global Business Services |
|
· Dowiedz się jak uruchomiliśmy program Robotics Process Automation w Lufthansa GBS · Naucz się jak wybierać najlepsze procesy do robotyzacji · Stwórz draft planu wdrożenia RPA w swojej firmie |
|
Zarządzanie zmianą Sylwia Janas, Heineken |
|
Zmiana jest trudna i każda osoba przeżywa ją w inny sposób. Podczas tych warsztatów nauczą się Państwo jak radzić sobie ze zmianą i jak wspierać innych w procesie zmian. | |
Dzieci i ryby… rozwiązują problemy. Problem solving w praktyce. Michał Baraniak, Euroclear |
|
To warsztat, po którym będziesz chciał(a) mieć w swojej firmie problemy.
Zrozumiesz dlaczego Einstein zajmował się bardziej definiowaniem problemu niż szukaniem rozwiązań, odkryjesz, że szkielet ryby i dziecięce pytania to najlepsze narzędzia do poznania przyczyn występowania problemu i nauczysz się jak priorytetyzować możliwe rozwiązania, by osiągnąć najlepsze efekty w najkrótszym czasie. |
|
Smart governance w Smart City – na przykładzie instytucji kultury Jacek Kwiatkowski, Uniwersytet Jagielloński |
|
Na warsztacie dowiemy się, jak zaprojektować model funkcjonowania miejskiej instytucji kultury w kontekście paradygmatu SMART CITY. W pracy warsztatowej służyć nam będzie konkretny przykład miejskiej instytucji kultury, która – obok zarządzania strategicznego w oparciu o Strategiczną Kartę Wyników, stosowania zasad controllingu i zarządzania projektowego – postanowiła dostosować swój model funkcjonowania (model biznesowy) do wdrażanej w dużym mieście strategii rozwoju skoncentrowanej na nowoczesnym podejściu do paradygmatu Miasta Inteligentnego. Poznamy powody tej decyzji, obawy towarzyszące tej pracy oraz efekty końcowe. Każdy z uczestników będzie mógł wczuć się w rolę kreatora nowej struktury w instytucji kultury przyszłości i samemu zaproponować najbardziej optymalne rozwiązania. Dzięki temu każdy uczestnik dowie się, jak podobną zmianę dokonać w swojej organizacji, nie tylko o charakterze publicznym | |
Pułapki dokumentacji – jak dobrze opisać procesy? Justyna Maciąg, Uniwersytet Jagielloński |
|
Celem warsztatu będzie wskazanie na główne elementy, które powinny znaleźć się w dokumentacji procesowej oraz sposoby zapewnienia jej czytelności, prostoty i zrozumiałości. | |
Pracując razem w skomplikowanej organizacji – jak możesz wykorzystać doświadczenia brytyjskich uniwersytetów w Twojej firmie? Stephen Yorkstone |
|
Uniwersytety w Wielkiej Brytanii mają mocną międzynarodową reputację jeśli chodzi o ich osiągnięcia akademickie, ale także jeśli chodzi o skomplikowanie ich procesów wewnętrznych.
Warsztaty rozpoczną się od prezentacji tego, jak metodyka Lean pojawiła się na brytyjskich uniwersytetach, o wyzwaniach wdrażania Lean w tym środowisku oraz o tym, jak to doświadczenie rzuca nowe światło na koncepcję Lean. Następnie w małych grupach będziemy pracować nad identyfikacją wyzwań w naszych własnych organizacjach i wspólnie opracowywać strategie w celu przezwyciężenia tychże. Na koniec znajdziemy i nazwiemy strategie implementowania Lean w szkolnictwie wyższym w Wielkiej Brytanii i porównamy te modele z używanymi w innych typach organizacji. |