XIV Otwarta Konferencja SPIN


XIV Konferencja
Service Process Improvement Network

Kraków, 15-16 lutego 2023 r.

15.02.23 – Hotel Metropolo by Golden Tulip
16.02.23 – Kampus 600-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gronostajowa 7

W dniach 15-16 lutego 2023 r. zapraszamy na czternastą Otwartą Konferencję Service Process Improvement Network, która odbędzie się w Krakowie. Z przyjemnością informujemy, że okres wydarzeń on-line mamy już za sobą! Tegoroczna edycja  nastawiona jest przede wszystkim na networking i odbędzie się w formie stacjonarnej.

 Pierwszego dnia (środa) spotkamy się na całodziennych warsztatach, które pozwolą Wam pogłębić wiedzę oraz nawiązać nowe znajomości. Warsztaty prowadzone będą przez ekspertów w swoich dziedzinach. Udział w tym dniu jest płatny i kosztuje 900 zł netto + VAT (1107 zł brutto). Warsztaty odbywają się w Krakowie, w Hotelu Metropolo by Golden Tulip na ulicy Orzechowej 11. 

Drugiego dnia (czwartek) zapraszamy na część wykładową konferencji, która odbędzie się w budynku Zespołu Dydaktyczno-Bibliotecznego na Kampusie 600-Lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gronostajowa 7. Ten dzień jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich. Osoby, które wykupiły udział w dniu warsztatowym, posiadają gwarancję miejsca oraz zapewniony obiad w trakcie wydarzenia.

Po zakończeniu konferencji zapraszamy uczestników na nieformalne after-party.


ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONFERENCJĘ


PLAN KONFERENCJI

Konferencja podzielona jest na części:

    • praktyczną – całodniowe warsztaty prowadzone przez ekspertów,
    • inspirującą & networkingową – prelekcje ekspertów oraz wieczorne after party.

Udział w konferencji możliwy jest po dokonaniu zapisu za pośrednictwem formularza.


HARMONOGRAM KONFERENCJI

Dzień 1 (środa, 15 lutego) – całodniowe warsztaty

DZIEŃ 1 – warsztaty (środa)
start Aktywności
8:17 – 9:07

Rejestracja na konferencję

9:07 – 17:07

Warsztaty (jeden do wyboru):

1. Skuteczność przez radykalnie otwartą komunikację – Dariusz Klupi, Adaptacja
2. Po co nam Problem Solving? – Dawid Żabiński, Stowarzyszenie SPIN
3. Process Discovery – jak odkrywać procesy do automatyzacji – Dagmara Gwiazdoń, Office Samurai
4. Jak rozwijać kompetencje pracowników poprzez mentoring – Natalia Jażdżewska, PATH Szkoła Doskonalenia 
5. Lean Six Sigma Yellow Belt – Anna Grabowska-Grabiec, go4sixsigma
6. Lego Scrum City – najpopularniejszy Agile framework w praktyce – Anna Jaworska, Stowarzyszenie SPIN
7. Napisz swojego pierwszego bota w UiPath – Anna Maziarz, Office Samurai
8. Jak narzekania transformować na rozwiązania? – Michał Wolak, Lean Action

Szczegółowe opisy warsztatów dostępne są poniżej.

Dzień 2  (czwartek, 16 lutego) –  wykłady i networking

DZIEŃ 2 – wykłady i networking (czwartek)
czas trwania Temat Prowadzący
8:07 – 9:07 Rejestracja uczestników
9:07 – 9:27 Rozpoczęcie konferencji Zuzanna Pamuła
9:27 – 9:57 Dobór naturalny w doskonaleniu procesów Andrzej Kinastowski
9:57 – 10:27 Oscarowe role – improwizowane zarządzanie Tymoteusz Myśliwiec, Miłosz Wonorski
10:27 – 10:47 Przerwa kawowa
10:47 – 11:17 DRUŻYNY – Jak skutecznie transferować wiedzę w organizacji? Anna Głowacka, Natalia Jażdżewska
11:17 – 11:47 Analiza Fit-Gap jako wprowadzenie do standaryzacji procesów biznesowych Monika Kieć
11:47 – 12:17 Od ligi okręgowej do ligi mistrzów w dziewięciu krokach Michał Wolak
12:17 – 13:17 Przerwa obiadowa
13:17 – 14:17 Panel dyskusyjny    
14:17 – 14:37 Przerwa kawowa
14:37 – 15:07 Skuteczność przez radykalnie otwartą komunikację Dariusz Klupi
15:07 – 15:37 Improwizacja dla zwinności Marcin Tyrol
15:37 – 16:07 Dlaczego projekty w organizacjach procesowych nie idą “książkowo” Igor Mróz
16:07 – 16:27 Zakończenie konferencji Zuzanna Pamuła

ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONFERENCJĘ


PRELEGENCI – WYKŁADY

Wykłady są prowadzone w drugim dniu konferencji – 16 lutego 2023.

OPISY WARSZTATÓW

Warsztaty trwają 8 godzin i są prowadzone w pierwszym dniu konferencji – 15 lutego 2023.

1. Skuteczność przez radykalnie otwartą komunikację – Dariusz Klupi, Adaptacja

Poziom podstawowy

Efektywna komunikacja okazuje się być bardzo złożonym tematem i z moich doświadczeń wynika, że ważna jest samo-świadomość: czy wiemy co czujemy, czego potrzebujemy i co chcemy osiągnąć. W pierwszej części warsztatów uczestnicy będą mieli okazję stworzyć w sposób ustrukturyzowany alternatywną wersję komunikatu, który nie “zadziałał” w przeszłości. W drugiej, omówimy przypadki i jeżeli będzie taka potrzeba, wesprzemy się teorią.

Dariusz Klupi – Założyciel w Adaptacja (adaptacja.works sp. z o.o.)

W swoim podejściu do technik zwinnych i nowoczesnego zarządzania, łączę 20 lat tworzenia systemów informatycznych w roli programisty, z tym, co uważam za swoje największe talenty: świadomość współzależności systemowej, umiejętność wyobrażania sobie przyszłości, wcielania teorii w praktykę i wrażliwość na emocje.

25 lat pracy u 10-ciu pracodawców, w tym 16 lat w Szwajcarii i blisko rok w Hongkongu, dla bardzo dużych i małych organizacji. Od 2017 prowadzę firmę Adaptacja.

Fascynują mnie tematy: Agile, Scrum, Holacracy, myślenie systemowe, teoria integralna, nowy paradygmat przywództwa, organizacje turkusowe, i to wszystko stosowane w duchu NVC. Lubię trudne sytuacje i największą satysfakcję czerpię, gdy uda mi się przełamać impas lub osiągnąć sukces tam, gdzie na początku były słabe rokowania 😀

2. Po co nam Problem Solving? – Dawid Żabiński, Stowarzyszenie SPIN

Poziom podstawowy

Abraham Maslow powiedział „Gdy twoim jedynym narzędziem jest młotek, wszystko zaczyna ci przypominać gwoździe.“
 
Czasami zdarza się nam, że podchodzimy do problemu z przysłowiowym młotkiem szukając „gwoździa”. Ale czy to jest to rozwiązanie którego szukamy? Czy naszym problemem jest rzeczywiście gwóźdź? 
 
Problem solving daje nam możliwość zidentyfikowania rzeczywistego problemu oraz pozwala spojrzeć na problem holistycznie, szukając i testując rozwiązania, które mogą okazać się mało…spektakularne 🙂
 
Warsztat jest dla Ciebie, jeśli jesteś osobą otwartą na poznanie metod kompleksowego podejścia do rozwiązywania problemów. 
 
Chcesz dowiedzieć się więcej?

Plan warsztatu:

  1. Koncept Lean (filozofia, straty)
  2. SIPOC & podstawy mapowania procesowego
  3. Model A3 – praktyka

Dawid Żabiński, prezes w Stowarzyszenie SPIN

Dawid rozpoczął swoją karierę zadowową w 2012 roku. Od 2014 związany z Continuous Improvement & Lean Management. Prowadził projekty związane z optymalizacją, standaryzacją i transformacją procesów księgowych oraz bankowych.

Doświadczenie zawodowe: IBM, State Street Bank, IG Group.

Wykładowca na studiach podyplomowych na UJ.

Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie Projektami oraz Master of Lean Management na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Certyfikaty: Six Sigma Green Belt, Prince2, Change Management.

3. Process Discovery – jak odkrywać procesy do automatyzacji – Dagmara Gwiazdoń, Office Samurai

Poziom podstawowy

Automatyzacja procesów otworzy przed Wami dodatkowe możliwości w obszarze usprawnień. Jednak znalezienie odpowiednich kandydatów do automatyzacji spośród wielu procesów może okazać się dużym wyzwaniem. W trakcie warsztatu dowiesz się:

  • Co oferuje automatyzacja i jak współpracować z robotami,
  • Co charakteryzuje procesy, które warto automatyzować,
  • Jak szukać procesów do automatyzacji i gdzie zacząć,
  • Jak sprawdzić czy to się opłaci,
  • Jak priorytetyzować procesy – który z nich zautomatyzować najpierw.

Warsztat przeznaczony jest dla:

  • Analityków Biznesowych oraz Project Managerów, którzy chcą zdobyć bądź poszerzyć wiedzę z zakresu analizy biznesowej pod kątem technologii RPA,
  • osób, które chciałyby wdrażać rozwiązania RPA w swojej firmie, jednak nie wypracowały do tej pory metodyki analizy i weryfikacji procesów biznesowych,
  • kadry zarządzającej w celu zapoznania się z możliwościami technologii RPA oraz zastosowania analizy w obrębie swojej firmy.

Dagmara Gwiazdoń, Senior Automation Consultant w Office Samurai

Dagmara jest związana z Office Samurai od 2020, obecnie na stanowisku Senior Automation Consultant.

Jest Developerem RPA z doświadczeniem w automatyzacji procesów w technologii UiPath.

Pełni również rolę Analityka Biznesowego poszukującego procesów do automatyzacji, przygotowującego oraz dokumentującego procesy – wykorzystując przy tym 3-letnie doświadczenie w usprawnianiu procesów jako konsultant Lean Management.

W wolnym czasie nie rozstaje się z drutami, dziergając zimowy asortyment.

4. Jak rozwijać kompetencje pracowników poprzez mentoring – Natalia Jażdżewska, PATH Szkoła Doskonalenia 

Poziom zaawansowany

Celem warsztatów jest poznanie sprawdzonych praktyk w mentoringu na kilku przykładach rozwijanych kompetencji Lean Management zarówno w firmach usługowych jak i produkcyjnych.
Uczestnicy nauczą się projektować plany rozwoju kompetencji pracowników stosując mentoring. W oparciu o przygotowane case study wejdą w rolę mentora jak i mentee.

Wymagania dla uczestników:
Zainteresowanie, pasja do edukowania pracowników
Warsztat dedykowany:
– Trenerom, Managerom Lean Management
– Szefom zespołów, chcącym poznać praktyki mentoringowe
– Osobom ze świata usług jak i produkcji, którzy poszukują skutecznych metod uczenia i rozwijania kompetencji u (współ)pracowników.

Natalia Jażdżewska, Lean Mentor & Practitioner, właścicielka w PATH Szkoła Doskonalenia

Praktykująca Lean Management managerka od kilkunastu. Mentorka, pasjonatka edukacji. Doświadczenie zdobywała w produkcji, od kilku lat wspiera transformację Lean w usługach. Aktualnie rozwija autorską ideę drużyn, jako sposób na transferowanie wiedzy i umiejętności w firmie.

Po godzinach właścicielka firmy treningowej PATH- Szkoła Doskonalenia, w ramach której m.in współtworzy studia podyplomowe Lean Six Sigma Ekspert; uruchomiła kilka kursów blended learning. Nieustannie propaguje ideę mentoringu, jako najlepszy sposób na rozwój kompetencji.

Poza pracą realizuje się w inicjatywach non-profit, wcześniej aktywnie działając w Fundacji Lean Education, a od roku rozwija ideę Lady Lean Network, promującą rolę kobiet w środowisku Lean.

5. Lean Six Sigma Yellow Belt – Anna Grabowska-Grabiec, go4sixsigma

Plan szkolenia Lean Six Sigma Yellow Belt

  • Wydajność a efektywność  
  • Co to jest Lean ? (Kaizen, Kanban, 5S, 7 Marnotrawstw, Standaryzacja ) 
  • Co to jest Six Sigma ? (DMAIC )
  • Zarządzanie zmianą  
  • Komunikacja w środowisku wielokulturowym

Anna Grabowska-Grabiec – trener w go4sixsigma

Anna jest certyfikowanym Lean Six Sigma Master Black Beltem, trenerem na poziomie LSS Yellow, Green oraz Black Belt. 

Założyciel firmy szkoleniowej go4sixsigma z certyfikacjami przeprowadzonymi w ponad 100 krajach, współzałożyciel SPIN oraz były menadżer zespołów Process Excellence w międzynarodowych korporacjach. 

Zainteresowana obszarem wpływu kultury korporacyjnej na wdrażanie zmian w środowiskach wielokulturowych. Wykładowca akademicki na uczelniach w kraju i za granicą.  Miłośniczka podróżowania i zmian.

6. Lego Scrum City – najpopularniejszy Agile framework  w praktyce – Anna Jaworska, Stowarzyszenie SPIN

Poziom podstawowy

Głównym celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z podstawami pracy w Scrumie. Warsztaty będą miały charakter symulacji realnej pracy we frameworku, co pozwoli uczestnikom osobiście doświadczyć pracy iteracyjnej, ceremonii scrumowych i znaczenia artefaktów. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieć możliwość poznania ról występujących w scrumie, zrozumieć znaczenie inspekcji oraz adaptacji i samoorganizującego się zespołu.

Warsztaty prowadzone będą z wykorzystaniem klocków Lego i będą wzbogacone o dyskusje i refleksje uczestników z doświadczenia symulacji faz procesu scrumowego.

Anna Jaworska, Stowarzyszenie SPIN

Doświadczony project manager, scrum master i agile coach. Od lat wspiera budowę silnych zespołów w oparciu o wartości oraz wzajemną, otwartą współpracę.
Zakochana w agile’u i scrumie. Od kilku lat pracuje z zespołami zwinnymi pomagając im usprawniać swoje procesy i dostarczać produkty w pełni odpowiadające oczekiwaniom użytkowników. Posiada certyfikat PSM.
Aktualnie związana z firmą ASTEK, świadcząc usługi dla jednej z wiodących firm z branży farmaceutycznej na świecie.

7. Napisz swojego pierwszego bota w UiPath – Anna Maziarz, Office Samurai

Poziom podstawowy

Na tym praktycznym warsztacie zobaczysz jeden z najpopularniejszych programów do automatyzowania procesów biznesowych: UiPath. Zrozumiesz logikę, jaką rządzi się pisanie robotów. Na tym warsztacie napiszesz swojego pierwszego robota. Jak dasz mu na imię?
Sugerowana grupa docelowa: Osoby, które nie miały dotąd do czynienia z UiPath lub miały go niewiele.

Anna Maziarz, Automation Consultant w Office Samurai

Automation Consultant w firmie Office Samurai od 2020 roku. W pracy łączy dwa stanowiska Developer RPA oraz Business Analyst. Zajmuję się analizą potencjalnych procesów do automatyzacji oraz tworzeniem robotów w technologii, w której się specjalizuje, czyli UiPath.

Przygodę z automatyzacją rozpoczęła od tworzenia skryptów z wykorzystaniem języka Python, w celu usprawnienia procesów w firmie outsourcingowej.

Ukończyła studia magisterskie na kierunku Informatyka ze specjalizacją Analiza dużych zbiorów danych.

Wraz z zespołem zdobywczyni drugiego miejsca w UiPath HyperHack 2020 w kategorii Chat Bot.

Prywatnie uwielbia czytać kryminały i thrillery oraz układać puzzle.

8.  Jak narzekania transformować na rozwiązania? – Michał Wolak, Lean Action

Poziom podstawowy

Dlaczego Polacy lubią narzekać? A więc zaczniemy od poznania źródeł tych narzekań, a potem stosując kilka technik leanowych przejdziemy do transformacji tych narzekań na rozwiązania. A następnie zajmiemy się dwoma typami myślenia o osiąganiu celów, wypływających z nich rezultatów w działaniu, a przede wszystkim jak je zmienić u siebie i innych. Bo dobre produkty pochodzą z dobrych procesów, a dobre procesy z dobrego myślenia! 

Michał Wolak, prezes w Lean Action

Ekspert i trener Lean Management.

Prowadzi projekty doradczo-wdrożeniowe oraz szkoli z zakresu Lean Management zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych (SSC i BPO). Posiada osiemnastoletnie doświadczenie trenerskie, coachingowe  oraz doradcze.

Z pasją przekazuje swoją wiedzę i umiejętności, prowadząc szkolenia z takich zagadnień, jak Lean Management, techniki Kaizen, TWI, umiejętności przywódcze, efektywna komunikacja. Prowadzi zajęcia z Lean Management i Lean Office na studiach podyplomowych Lean Management na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki, Wyższej Szkole Europejskiej, Uniwersytecie Jagiellońskim oraz na Akademii Leona Koźmińskiego. Wielokrotnie występował na konferencjach i forach dotyczących usprawniania.

Jest współautorem książki pt. Office Samurai – „Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze”.

Wspiera zarówno firmy średniej wielkości, jak i międzynarodowe korporacje. Do jego klientów należą między innymi: Lufthansa, Dr. Oetker, PZU, Huta Łabędy, KGHM, Eurowafel, Raben Transport, Rothlehner Podnośniki Ruchome, Roboty Przemysłowe, MAN i wiele innych.

 

MIEJSCE KONFERENCJI:

Konferencja odbywa się w Krakowie,

dzień 1 – w Hotelu Metropolo by Golden Tulip, ul. Orzechowa 11, 30-422 Kraków

dzień 2 – w Zespole Dykaktyczno-Bibliotecznym na Kampusie 600-Lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gronostajowa 7



Partnerzy: