Członkowie SPIN


 

Dawid Żabiński
(Prezes Stowarzyszenia)
  Project Manager | Process Excellence w State Street

Dawid rozpoczął swoją karierę zadowową w 2012 roku w obszarze finansów w IBM. Od 2014 związany z Continuous Improvement & Lean Management, prowadził projekty związane z optymalizacją, standaryzacją i transformacją procesów księgowych, głównie w obszarze Accounts Payable. Obecnie, od października 2018 roku pracownik działu Process Excellence (Lean Management) w State Street Bank.
Absolwent studiów podyplomowych Zarządzanie Projektami oraz Master of Lean Management na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu.
Certyfikaty: Six Sigma Green Belt, Prince2, Change Management.

Arkadiusz Lubina (Wiceprezes Stowarzyszenia) Kierownik zespołu zarządzania procesami i raportowania w BNP Paribas Bank Polska S.A.

Od początku kariery związany z realizacją projektów, optymalizacją procesów oraz automatyzacją w branży finansowej. Karierę rozpoczął w PKO TFI biorąc udział w licznych projektach związanych z rozwojem sieci dystrybucji funduszy. Od 2015 roku powiązany z Raiffeisen Polbank, początkowo jako specjalista w zakresie doskonalenia procesów, a następnie lider zespołu i twórca centrum kompetencji dla robotyzacji.

Obecnie w BNP Paribas wraz z zespołem realizuje liczne projekty obejmujące m.in. wdrożenie systemu sugestii pracowniczych, optymalizację procesów E2E, czy też rozwój robotyzacji i sztucznej inteligencji. Absolwent studiów MBA – Master of Business Administration. Odpowiedzialny za obszar projektowy koordynuje pracę project managerów i scrum masterów oraz wdraża metodyki zwinne – Agile w obszarze operacji.

Pasjonat i promotor rozwiązań AI. Absolwent studiów podyplomowych na kierunku Data Scientist – Big Data i zaawansowane systemy analizy danych. Od 2019 roku buduje i rozwija centrum kompetencji dla rozwiązań uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji.

W wolnym czasie z przyjemnością oddaje się swoim pasją sportowym – Capoeira oraz Kettelbell.

Dominik Jaskulski

(Wiceprezes Stowarzyszenia)

Dominik ma ponad 9 lat doświadczenia w usprawnianiu i automatyzowaniu procesów. Pracował jako analityk, kierownik projektów oraz menadżer dla wielu polskich i zagranicznych organizacji. Kierował budową międzynarodowych zespołów (Meksyk, Manila, Kraków, +20 osób), tworzeniem centrum kompetencji ds. robotyzacji procesów oraz brał udział w globalnych programach restrukturyzacyjnych w międzynarodowych korporacjach. Absolwent ekonomii, finansów, lean management oraz data mining. Ma doświadczenie w realizacji projektów w finansach, bankowości, HR, NGO oraz IT. Fan filozofii agile i lean, które stara się łączyć w codziennej pracy.
  Tomasz Owsiak (Skarbnik) Tomasz ma 30 lat doświadczenia w obszarze finansów, księgowości oraz podatków, jako specjalista i osoba zarządzająca zespołami finansowo – księgowymi. W czasie swojej drogi zawodowej zdobywał doświadczenie w firmach krajowych i międzynarodowych zajmujących się sprzedażą detaliczną – w branży księgarskiej, produkcyjnych – w branży meblowej oraz oświetleniowej, oraz usługowych – w branży profesjonalnych usług inżynierskich. Był jednym z kluczowych menedżerów zaangażowanych w budowanie globalnego centrum usług wspólnych, zatrudniającym ponad 800 specjalistów pracujących w 20 różnych funkcjach biznesowych. Współpracował także ściśle z biznesem wspierając działalność w obszarze finansów i rachunkowości oraz jako regionalny kontroler finansowy dla Europy Środkowo – Wschodniej.

Jest wykładowcą akademickim specjalizującym się w tematyce finansów przedsiębiorstwa oraz analizie rentowności inwestycji.

Obecnie zajmuje się wsparciem wzrostu i zarządzaniem finansami w FarmaProm, która dostarcza producentom farmaceutycznym, aptekom, sieciom aptecznym i hurtowniom innowacyjne i proste w obsłudze rozwiązania z zakresu CRM, SFA (Sales Force Automation), analityki, a także konsultingu baz danych, marketingu bezpośredniego czy badań rynkowych.

Jego zainteresowania dotyczą obszarów optymalizacji procesów biurowych, automatyzacji i robotyzacji.

Tomasz regularnie jeździ do pracy na rowerze z rocznym planem pokonania w ten sposób przynajmniej 4000 km. Lubi podróżować razem z rodziną w celu podziwiania piękna przyrody Polski oraz innych krajów świata.

  Klaudia Szendzielarz (Sekretarz) Klaudia pracuje w sektorze usługowym od 2002 roku. Posiada doświadczenie w zarządzaniu zespołem, wspieraniu kultury ciągłego doskonalenia oraz w zarządzaniu zmianą. Od 2018 roku pracuje na stanowisku Enagagement Manager w zespole Continuous Improvement & Transformation, gdzie wykorzystuje swoją praktyczną wiedzę do optymalizacji procesów oraz prowadzenia szkoleń z zakresu Lean Management. Obecnie czynnie zaangażowana w projekt OpEx (Operational Excellence), który jest prowadzony w duchu filozofii Lean i Agile. Projekt ten ma na celu optymalizację procesów poprzez Smart Automation. Ludzie biznesu i IT codziennie współpracują, żeby efektywnie dostarczyć klientowi produkt „uszyty na miarę”. Klaudia współtworzy również centrum kompetencji ds. procesów.
Zuzanna Pamuła Process Excellence Senior Specialist w Lundbeck
Specjalista w doskonaleniu procesów biznesowych i zarządzaniu projektami. Certyfikowany Six Sigma Black Belt. Trener w dziedzinie Lean i Six Sigma. Obecnie odpowiedzialna za utrzymanie kultury ciągłego doskonalenia w organizacji. Członek-założyciel i były Prezes Stowarzyszenia SPIN. Chętnie angażuje się w akcje charytatywne i inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu.
  Anna Strojny-Madej Transformation Manager w Zurich Insurance Company Ltd.
Specjalizuje się w prowadzeniu projektów  transformacyjnych oraz budowaniu zaangażowania pracowników. Jako ulubione sposoby działania podaje wykorzystywanie metod i narzędzi Lean Six Sigma. Doświadczony trener i facylitator. Od 2013 roku związana z Lufthansa Global Business Services, obecnie od 2018 roku w Zurich Insurance odpowiedzialna za  program transformacji Centrów w Krakowie i Bratysławie, oparty o  robotyzację i nowoczesne technologie. Wykładowca studiów podyplomowych na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz  Wyższej Szkole EuropejskiejPełni funkcję prezesa Stowarzyszenia SPIN.Prywatnie przewodnik w Kopalni Soli w Wieliczce oraz  miłośnik planszówek.
Andrzej Kinastowski Andrzej od 10 lat pomaga firmom SSC i BPO usprawniać dostarczane procesy przez wdrażanie Continuous Improvement, Process Excellence, automatyzacji i robotyki, pracę nad strategią i kadrą zarządczą. Praktyk wdrażania Lean w procesach biurowych, fan koncepcji Kaizen. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, doświadczony trener Lean i Six Sigma, wykładowca uniwersytecki. Członek-założyciel Stowarzyszenia Service Process Improvement Network.
Marcin Zieliński Marcin jest związany z branżą finansową od 2011 roku. Posiada doświadczenie w zarządzaniu kilkunastoosobowym zespołem oraz wdrażaniu ulepszeń procesowych. Obecnie pracuje jako Manager zespołu Ciągłego Doskonalenia i Transformacji. Bezpośrednio odpowiedzialny za szkolenia nowych liderów zespołów operacyjnych oraz tworzenie i promowanie inicjatyw związanych z ciągłym doskonaleniem. Wspólnie z zespołem wdraża program automatyzacji i robotyzacji procesów w firmie.
W wolnej chwili spędza czas chodząc po górach, jeżdżąc na rowerze i latając na paralotni.
Michał Wolak Coach pracujący z liderami nad rozwojem ich umiejętności przywódczych i tworzenia wybitnych zespołów. Doświadczony trener i konsultant, promujący idee ciągłego doskonalenia w firmach tak produkcyjnych, jak i usługowych. Prezes spółki Lean Action sp. z o.o. Wykładowca uniwersytecki (Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu, Wyższa Szkoła Ekonomii i Informatyki w Krakowie, Wyższa Szkoła Europejska im. Tischnera w Krakowie, Wyższa Szkoła Bankowa we Wrocławiu). Współautor książki „Office Samurai. Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze”. Prywatnie pasjonat pływania, żeglarstwa morskiego i oceanicznego, i gorących tańców latynoskich.
Monika Bednarska-Łupińska Monika jest menadżerem z 18-letnim doświadczeniem zdobytym zarówno w zakładach produkcyjnych (Philips, General Electric, Philip Morris), jak w centrach usług wspólnych (UBS, Lufthansa). Ma doświadczenie w kierowaniu od kilku do kilkuset-osobowymi działami jakości, produkcji, ciągłego doskonalenia, zarządzania procesami biznesowymi. Jest certyfikowanym Six Sigma Black Beltem. Obecnie zajmuje się doskonaleniem globalnych procesów biznesowych w firmie CAN PACK S.A.
Szymon Sobczyszyn-Żmudź
Szymon obecnie pracuje jako Młodszy Specjalista ds. Automatyzacji Procesów Biznesowych wspierając klientów przy wdrożeniu automatyzacji. Posiada certyfikat UiPath RPA Developer Advanced oraz MSO 77-728. Chętnie dzieli się wiedzą na technicznych szkoleniach w miejscu pracy i dla Stowarzyszenia SPIN. Propagator metod agile i lean w zarządzaniu. Absolwent studiów podyplomowych Lean Management oraz Lean Office na Uniwersytecie Jagiellońskim. Po pracy chłonie wiedzę na meet-upach, warsztatach i konferencjach, dużo czyta oraz montuje filmy wideo.
Dagmara Pundyk Starszy Inżynier Danych w HSBC
Swoją karierę zawodową rozpoczęła w dziale raportowym. Bardzo szybko udało jej się odkryć, że każdą pracę można robić lepiej i dlatego przez kilka lat zajmowała się tematem automatyzacji i usprawniania procesów. Teraz postanowiła połączyć swoją wiedzę analityczną ze zdolnościami technicznymi i wykorzystuje je do zamiany dużej ilości danych w informacje.
W wolnym czasie zdobywa piramidy Majów, zakłada kolonie na obcej planecie i podbija starożytne cywilizacje, czyli gra w planszówki.
Michał Baraniak Cash and Settlement Client Service Director w Euroclear
Zarządzał zespołem CI, prowadzi projekty transformacyjne i rozwijające kulturę ciągłego dokonalenia. W pracy szczególnie cieszy go prowadzenie szkoleń, warsztatów oraz doskonalenie kultury zarządzania wizualnego.
Magdalena Juszczyk Process Lead Lean Six Sigma Green Belt w Capgemini Polska S.A. Lean Expert i trener
Metodykami ciągłego usprawniania zajmuje się od 2008 roku. Praktyk wdrażania Lean w procesach usługowych; 21 ukończonych z sukcesem projektów wdrożenia kultury Lean, ponad 2000 godzin prowadzonych warsztatów i treningów. Trener z pasją o elastycznym podejściu do wymagań grupy, Kreatywny autor szkoleń z zakresu Lean (Lean leadership; Lean intro; Lean change) oraz umiejętności miękkich. Pełna wiary w ludzkie możliwości, z niezachwianym przekonaniem o braku granic w obszarze usprawnienień.
Certyfikowany Lean Six Sigma Green Belt, doświadczony trener Lean i Six Sigma, Audytor wewnętrzny dedykowany do normy ISO 9001:2008. Na ciągłej drodze do znalezienia pomostu między ISO a Lean.
Zimowymi miesiącami z pasją oddaje się narciarstwu, latem przemierza puszcze na rowerze i wody na łajbach.
Anna Grabowska-Grabiec
Anna jest certyfikowanym Lean Six Sigma Master Black Beltem, trenerem na poziomie LSS Green oraz Black Belt. Obecnie manager zespołu Business Process & Operational Excellence w Motorola Solutions. Założyciel go4sixsigma obecnego w 105 krajach, współzałożyciel SPIN oraz były menadżer zespołu Process Excellence w Amway. Bardzo interesuje ją wpływu kultury korporacyjnej podczas wdrażania zmian w środowiskach wielokulturowych oraz temat zaangażowania i inspirowania ludz, zrozumienia ich emocji w procesie zmiany. Pasją Anny jest bieganie co potwierdza udziałem w 8 maratonach w tym w New York Marathon.
Kinga Kinastowska Kinga Kinastowska Kinga pełni rolę Reengineering Managera w State Street, wdrażając obecnie projekty leanowe w centrum w Krakowie. Posiada doświadczenie w zakresie usprawniania i dokumentowania procesów, zajmowała się wspieraniem projektów transformacyjnych. Wcześniej zarządzała zespołami dostarczającymi operacje finansowe jak rówież kadrowe w Capgemini Polska. Jest certyfikowanym Six Sigma Green Beltem.
  Flor
Martinez Reyes
Process Improvement Manager w Heineken
Certyfikowany Lean Six Sigma Master Black Belt, doświadczony Menedżer Jakości i Ciągłego Doskonalenia oraz trener, coach i doradca. Ma doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu strategii ciągłego doskonalenia, opracowywaniu programów szkoleniowych Lean i Six Sigma oraz w motywowaniu ludzi do ciąglego doskonalenia. Pracowała głównie w firmach BPO, jednakże doradzała również firmom produkcyjnym. Obecnie jest Kierownikiem ds. Ciągłego Doskonalenia Procesów w firmie HEINEKEN.
  Tomasz Tracz Praktyk wdrażania usprawnień w procesach HR. Prowadził projekty usprawnieniowe Lean, jakościowe oraz szkolenia Kaizen i sesje „Problem Solving”. Fascynuje się propagowaniem kultury Kaizen i zarażaniem ludzi pasją do usprawniania ich pracy. Z wykształcenia psycholog, zakorzeniony w nurcie analizy transakcyjnej. Jest przekonany, że problemy dają się rozwiązać, jeśli tylko wytrwale pytać „dlaczego?” i „jak?”.
  Wiktor Ryś Wiktor swoją ścieżkę kariery rozpoczął w dziale Vendor Management. Swoje prawdziwe zamiłowanie odkrył usprawniając procesy, którymi zajmował się na co dzień. Certyfikowany Lean Six Sigma Yellow Belt. Student Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku Psychologia w Zarządzaniu.
  Magdalena Fular Magda specjalizuje się w prowadzeniu projektów mających na celu usprawnianie procesów, poprawę jakości oraz redukcję ryzyka. Podczas codziennej pracy identyfikuje procesy nadające się do automatyzacji oraz stosuje narzędzia z zakresu metodologii Lean, Six Sigma oraz World Class Manufacturing. Chętnie dzieli się nabytym doświadczeniem i wiedzą podczas prowadzonych przez nią szkoleń. Certyfikowany Six Sigma Green Belt, WCM Green Belt, Menedżer Jakości oraz Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością. W wolnych chwilach poszerza swoją wiedzę z zakresu metod zwinnych zarządzania, uczestniczy w meetupach oraz zajada się pysznościami odkrywając nowe smaki.
  Karol Czapik Karol jest osobą, za którą stoi ponad 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu projektami wdrożeniowymi i transformacyjnymi w takich obszarach jak usługi, systemy IT, projekty innowacyjne.
Projekty, w których uczestniczył jako członek zespołu lub nimi kierował, dotyczyły finansów, marketingu, IT, mobilnych płatności, własności intelektualnej, optymalizacji procesów i usług, oraz rynku e-commerce i logistyki. Jest certyfikowanym Kierownikiem Projektów: PRINCE2, AgilePM, IPMA D.
W swojej karierze zawodowej był Wolontariuszem, Sprzedawcą, W-ce Prezesem i Fundatorem Fundacji Wsparcia Przedsiębiorczości Activus Promptus, oraz Kierownikiem Biura Zarządzania Projektami w ostatniej firmie InPost S.A.
Obecnie jest właścicielem firmy konsultingowej EFEKT PMO, dzięki której stara się pomagać innym przedsiębiorstwom (MŚP) w ciągłym doskonaleniu i rozwijaniu kompetencji projektowych.
W wolnych chwilach stara się poszerzać swoją wiedzę z zakresu Lean Management i zwinnych metodyk zarządzania, jak również dzieli się swoim doświadczeniem poprzez szkolenia i wykłady dla różnych NGO-sów.
Agata Zydroń (Baran) Agata jest Managerem Procesu w Lufthansa Global Business Services w Krakowie. Posiada doświadczenie zarówno w prowadzeniu szkoleń z zakresu Lean Six Sigma takich jak zarządzanie wizualne, Kaizen, mapowanie procesów, metody rozwiązywania problemów, podstawy metodologii Lean Six Sigma jak i w praktycznym ich wdrażaniu w zespołach operacyjnych. Agata swoje doświadczenie zdobywała w takich firmach jak UBS, Kaizen Institute czy MTU Aero Engines.
Katarzyna Lenar Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie (kierunek: Fizyka) oraz Akademii Górniczo-Hutniczej na kierunku: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji. Wiedzę z zakresu Zarządzania Jakością zgłębiała podczas studiów podyplomowych na Uniwersytecie Jagiellońskim. Certyfikowany Six Sigma Green Belt, Manager Jakości oraz Pełnomocnik Systemu Zarządzania Jakością. Wykładowca Zarządzania Jakością w Wyższej Szkole Biznesu w Nowym Sączu. Posiada doświadczenie w zarządzaniu zespołem Ciągłego Doskonalenia. Praktyk z kilkuletnim stażem w prowadzeniu projektów Lean Manufacturing w obszarach produkcyjnych i  prowadzeniu szkoleń, warsztatów oraz gier symulacyjnych z narzędzi i metod LM. Obecnie związana z doskonaleniem procesów usługowych.
Michał Naprawski Global Process Manager w IAG GBS
Usprawnianiem procesów zajmuje się praktycznie od początku kariery w Capgemini. Na dużą skalę, z codziennym wykorzystaniem narzędzi LEAN oraz Six Sigma od 2010 roku. Uczestniczył i prowadził ponad 20 projetków usprawnieniowych w różnej skali, także o zasięgu międzynarodowym. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt oraz Lean Leader.
Wieczorami raportuje w strukturze liczacej 3 FTE, prowadzi rowerowe wycieczki rowerowe dla baranów o zakresie miedzywojewódzkim, a zimą zbiera dane na stokach planując usprawnienia w komunikacji góralskiej.
Natalia Stawarz Managing Director w Lufthansa Services Philippines, Manila

Global Tower Head Purchase To Pay w Lufthansa Group Business Services

Dyrektor zarządzający w jednej ze spółek Lufthansy w Manili (Filipiny),  odpowiedzialna również globalnie za procesy Purchase To Pay w Krakowie, Manili i Meksyku. Z doświadczeniem migracyjnym oraz jako Ramp-up i Site manager.
Fanka szybkiego reagowania na uwagi ze strony operacji w temacie improvementów… bo oczywiście, że się da!
Certyfikowany Lean Six Sigma Green Belt, Lean Leader i fanka przyrody

 

 

Ewelina Kołodziej Project Manager w HSBC Service Delivery
Natalia Pogoda Analityk Biznesowy w HSBC