V Konferencja SPIN – prelegenci, wystąpienia, warsztaty


 

Prelegenci – wystąpienia

   Hubert Lipiński
Właściciel w bpcr.pl
 Menedżer, trener biznesu i doradca wyspecjalizowany w projektach usprawniania procesów biznesowych, budowie i rozwoju efektywnych zespołów oraz środowiska ciągłego doskonalenia w biurze. 18 lat doświadczeń w obszarach operacji, technologii, administracji i logistyki w największych korporacjach polskiego sektora finansowego. Zarządzał wieloma procesami, w tym procesem przetwarzania danych do decyzji kredytowych, otwierania rachunków bankowych i personalizacji kart płatniczych, a także obszarami produkcji i logistyki druków ubezpieczeniowych, usług cyfrowych i wydruku oraz efektywności procesów administracyjnych i logistycznych. Koordynował restrukturyzację operacyjną oraz centralizację procesów administracyjnych w Grupie PZU. Obecnie rozwija własną firmę szkoleniowo-doradczą bpcr.pl.
W wolnym czasie miłośnik podróży, motocykli, sztuk walki i sielskich klimatów mazowieckiej wsi.
   Anna Strojny-Madej
Quality Projects Manager – Lean Six Sigma Green Belt w Lufthansa GBS
 Ania specjalizuje się w usprawnianiu procesów wykorzystując metody i narzędzia Lean Six Sigma oraz wybieraniem procesów pod robotyzację. Prowadzi szkolenia z zakresu tematyki Kaizen, metod rozwiązywania problemów i wdrażania rozwiązań w życie. Posiada doświadczenie w prowadzeniu projektów usprawnieniowych „Lean Express”, moderowaniu warsztatów mapowania i analizie danych.
   Tomasz Król
Dyrektor Zarządzający w Instytut Doskonalenia Produkcji (IDP)
 Twórca, a obecnie dyrektor zarządzający Instytutu Doskonalenia Produkcji. Ekspert w dziedzinie wdrażania lean management, konsultant, trener i autor programów szkoleniowych w obszarze zarządzania produkcją. Przeprowadził ponad 100 projektów wdrożeniowych i blisko 1.000 szkoleń w różnych obszarach procesów produkcyjnych w niemal wszystkich branżach, także usługowych. Pomysłodawca cyklu konferencji Lean Camp (od 2012 roku). Współtwórca Systemu Trwałej Efektywności Produkcji (S.T.E.P.). Wykładowca studiów podyplomowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, w Wyższej Szkole Europejskiej im. ks. Józefa Tischnera i w Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie. Autor książki „Lean Management po polsku” oraz niezliczonych artykułów i publikacji na temat zarządzania produkcją. Absolwent Uniwersytetu Śląskiego, Politechniki Warszawskiej i Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.Dotychczas współpracował między innymi z: NUTRICIA, KGHM, Cadbury Wedel, Wagony Świdnica, PESA, Raben, POCh, TRW, Victaulic, Scania, Porta Drzwi, czy Stolbud.
   Piotr Kaczmarek
Dyrektor w SmartMedia
Piotr Kaczmarek – dyrektor w spółce SmartMedia, która od 13 lat z powodzeniem wprowadza rozwiązania IT w polskich i zagranicznych firmach, a także w administracji publicznej. Odpowiada za rozwój biznesu i kieruje współpracą z klientami. Dzięki zdobywanemu przez lata doświadczeniu doskonale identyfikuje obszary działalności i procesy, które mogą zostać usprawnione oraz wygenerować oszczędności poprzez wdrożenie różnorodnych rozwiązań informatycznych.
Ukończył studia na wydziale Informatyki, Telekomunikacji i Elektroniki Politechniki Gdańskiej, natomiast umiejętności biznesowe zdobywał na wydziale Zarządzania i Ekonomii tej samej uczelni. W roku 2009 został zaproszony do grupy
inicjatywnej, której celem było zawiązanie klastra ICT na Pomorzu – dzięki jej działaniom klaster ICT zyskał status klastra kluczowego w województwie pomorskim, a obecnie skupia około 100 firm z sektora ICT. Prywatnie Piotr jest pasjonatom motocykli oraz starych samochodów.
   Radosław Drzewiecki
członek zarządu Leanpassion
 Twórca Leanpassion – lidera transformacji lean w Polsce, firmy, która od 12 lat skutecznie eliminuje marnotrawstwo, wykorzystując do tego autorski program transformacji strategicznej realizowanej w 5 krokach.Wizjoner, który inspiruje do zmiany świata na taki, w którym ludzie kładąc się spać, nie mogą doczekać się kolejnego dnia. Autor Strategii Lean, która odchodzi od stereotypowego postrzegania lean jako narzędzi i projektów wdrożeniowych, kładąc nacisk na transformację opartą na ciągłym doskonaleniu procesów i zaangażowaniu ludzi.

Absolwent MBA, The Polish Open Univesity, Politechniki Wrocławskiej, a także renomowanych Shingijutsu oraz Porsche Akademie Stuttgart. Przed założeniem Leanpassion pracował jako Lean Manager w GE.

   Monika Dymacz-Kaczmarczyk
Dyrektor Zarządzający Exprofesso
Dyrektor zarządzający Exprofesso, trener biznesu, facylitator. Członek polskich i międzynarodowych stowarzyszeń: MPI (Vice Prezes ds. Edukacji w MPI Poland Chapter), Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Biznesu MATRIK, International Simulation and Gaming Association. Wykładowca w WSE w Krakowie. Absolwentka UJ oraz MBA na Oxford Brooks University, gdzie otrzymała dyplom z wyróżnieniem.

Praktyk biznesu, wywodzący się ze środowiska korporacyjnego. Wieloletni menedżer, specjalizujący się w zarządzaniu projektami i komunikacji wewnętrznej. Przez wiele lat Pełnomocnik ds. Innowacji, rozwijający kreatywność wewnątrz organizacji i wprowadzający w życie narzędzia i procesy budujące kulturę innowacyjności.

Inspirator, siewca pomysłów, człowiek akcji. Na co dzień zarządza firmą, reprezentuje ją na zewnątrz, pracuje blisko z korporacjami, prowadzi szkolenia z zarządzania, kreatywności, innowacyjności oraz grywalizacji. Autorka gier i symulacji biznesowych oraz narzędzi rozwojowych w duchu edutainment (rozrywka + edukacja). Wykorzystuje elementy gier wspierając realizację celów HR i marketingowych organizacji. W swojej praktyce opiera się głównie na tych metodach, rozwijając i aplikując je do projektów z pogranicza eventów, team-buildingu i szkoleń. Sens tych działań jest jeden – maksymalnie zaangażować uczestnika eventu lub szkolenia, aby najskuteczniej zrealizować cele biznesowe zleceniodawcy.

   Julita Rudolf
Group Business Transformation Director w Grupa ONET – RAS Polska
Julita Rudolf jest Dyrektorem Transformacji Biznesowej w Grupie Onet – RAS Polska. Odpowiada za zwiększenie efektywności działania Grupy. Nadzoruje inicjatywy mające na celu poprawę efektywności, automatyzację i uproszczenie procesów. Od ponad 15 lat jest zaangażowana w transformacje złożonych organizacji. Z sukcesem zarządzała projektami o strategicznym znaczeniu, które dotyczyły m.in. integracji spółek, optymalizacji procesów,
innowacji czy wdrażania centrów usług wspólnych. Swoją karierę zawodową rozpoczęła od pracy w Arthur Andersen, następnie pracowała w EY, Andersen Business Consulting, IBM, IPOPEMA Business Consulting i PKP CARGO. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej. Szczęśliwa żona i mama dwójki dzieci w wieku szkolnym.

 

 Open Space – oddajemy Ci głos

Drugiego dania konferencji proponujemy Wam formułę Open Space, co oznacza, że to uczestnicy zdecydują o czym będziemy rozmawiać i czego będziemy słuchać.
Co to oznacza dla Ciebie?
To Ty zaprojektujesz ten dzień! Ty sam możesz zaproponować temat dyskusji i osobiście ją poprowadzić.
Masz możliwość wzięcia udziału w tych dyskusjach, które są dla Ciebie naprawdę interesujące, a jeśli w trakcie uznasz temat za nieciekawy w każdej chwili możesz zmienić salę.
To jedyna okazja, aby nawiązać kontakty z taką ilością osób, z jaką tylko będziesz w stanie.
I co istotne, każdy ma szanse zadać trudne pytanie i otrzymać właściwą odpowiedz, odpowiedź, której być może poszukuje od dawna.

Reguły..? To Ty ustalasz reguły!

 

Warsztaty

1. Czego nauczysz swojego pierwszego robota? – nauka pisania robota w  technologii UiPath
Rafał Podsiadło, Dyrektor Działu Wdrożeń w SmartMedia
Warsztat prowadzi Rafał Podsiadło doświadczony dyrektor działu wdrożeń, który na swoim koncie ma wiele wdrożeń robotów RPA w różnych sektorach biznesowych. Dowiesz się jak uniknąć podstawowych błędów podczas wdrażania pierwszych robotów w firmie. W praktyce nauczysz się zasady działania robotów UiPath oraz napiszesz swojego pierwszego robota. Zaczniemy od prostych procesów przechodząc do coraz bardziej skomplikowanych.


Rafał Podsiadło – Dyrektor Działu Wdrożeń oraz trener. W firmie SmartMedia pracuje od ponad 10 lat, mając okazję zdobywać doświadczenie na różnych stanowiskach – od telefonicznego wsparcia klienta, poprzez samodzielną realizację projektów wdrożeniowych, aż do stanowiska menadżerskiego. Kieruje zaawansowanymi projektami wdrożeniowymi Robotic Process Automation. Przeprowadził ponad 200 szkoleń i wdrożeń.

  2. Visual management w biurze: podstawy projektowania efektywnych dashboardów
Agata Zydroń, Lufthansa
Dashboard jest jednym z podstawowych narzędzi Visual Management’u w firmach usługowych. Pozwala na efektywne rozplanowanie zadań i skuteczną kontrolę ich wykonania. Może być również podstawowym narzędziem komunikacji zarówno w zespole jak i firmie. Aby jednak tak się stało należy bezpośrednio powiązać przedstawiane informacje z celami
strategicznymi i taktycznymi firmy. Jeżeli jeszcze nie wdrożyłeś dashboardów w swoim zespole lub czujesz, że nie spełniają one swoich funkcji to jest warsztat dla Ciebie.
Zobacz jak za pomocą dashboardów w praktyce:
– Efektywnie planować pracę w zespole
– Skutecznie kontrolować efekty i realizację celów
– Projektować efektywną komunikację wewnątrz zespołu
– Skutecznie nastawić zespół na rozwiązywanie problemów.


Agata Zydroń – Analityk biznesowy z 7-letnim doświadczeniem w doskonaleniu procesów oraz prowadzeniu szkoleń i warsztatów. Pracowała w firmach takich jak Kaizen Institute, UBS, Lufthansa Global Business Services. Przez ostatnie 4 lata zajmowała się wdrażaniem zarządzania wizualnego i kultury ciągłego doskonalenia w sektorze usługowym. Pasjonatka wdrażania metod Lean zarówno w życiu profesjonalnym jak i w domu.

wolak 150x200 3. Skuteczne mierzenie procesów biurowych
Michał Wolak, Lean Action sp. z o.o.
Nie wiesz jak zabrać się do pomiarów procesów w biurze? Chcesz dowiedzieć się, jakie metody pomiarów są skuteczniejsze i dokładniejsze?  Chcesz nauczyć się zarządzać na podstawie tych danych? 
Jeśli odpowiedziałeś twierdząco choć na jedno z powyższych pytań, to szkolenie jest właśnie dla Ciebie. Jeśli pracujesz w biurze, administracji lub usługach i Twoim zadaniem jest pomiar procesów lub chcesz usprawniać procesy biurowe, wykorzystując dane – ten warsztat pomoże Ci skuteczniej mierzyć się z czekającymi Cię wyzwaniami.


Michał Wolak – Członek założyciel Stowarzyszenia SPIN. Doświadczony trener i ekspert Lean Management, promujący idee ciągłego doskonalenia w firmach tak produkcyjnych, jak i usługowych. Prezes spółki Lean Action sp. z o.o. – firmy doradczej. Coach pracujący z liderami nad rozwojem ich umiejętności przywódczych i tworzenia wybitnych zespołów. Wykładowca uniwersytecki na: Uniwersytecie Jagiellońskim, Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu, Wyższej Szkole Ekonomii i Informatyki w Krakowie, Wyższej Szkole Europejskiej im. Tischnera w Krakowie, Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu. Współautor książki Office Samurai. Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze. Prywatnie pasjonat pływania, żeglarstwa morskiego i gorących tańców latynoskich.

4. Design Thinking Challenge
Michał Baraniak, Euroclear
Celem warsztatu jest zaznajomienie uczestników z podstawami metody Design Thinking. Na początek poznamy trochę teorii, a potem użyjemy jej do stworzenia nowej usługi finansowej! Jakiej? Nic nie zakładaj, dopóki nie poznasz PERSONY!


Michał Baraniak – Continuous Improvement Manager w Euroclear. Zarządza lokalnym zespołem CI, prowadzi projekty transformacyjne i rozwijające kulturę ciągłego dokonalenia. W pracy szczególnie cieszy go prowadzenie szkoleń, warsztatów oraz doskonalenie kultury zarządzania wizualnego.

    5. Rozwiązywanie problemów i analiza przyczyn źródłowych
Zuzanna Pamuła, Lundbeck
 Podczas warsztatu prześledzimy etapy skutecznego rozwiązywania problemów przy użyciu cyklu DMAIC i raportu A3. Nauczymy się jak analizować przyczyny źródłowe z wykorzystaniem mapowania procesu, diagramu Ishikawy i 5 Why.


Zuzanna Pamuła – Specjalista w doskonaleniu procesów biznesowych i zarządzaniu projektami. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt. Trener w dziedzinie Lean i Six Sigma. Obecnie odpowiedzialna za stworzenie kultury ciągłego doskonalenia w organizacji. Posiada doświadczenie w zakresie analizy i mapowania procesów. Chętnie angażuje się w akcje charytatywne i inicjatywy społecznej odpowiedzialności biznesu.

   6. Biznesowa gra symulacyjna
Monika Dymacz-Kaczmarczyk, Exprofesso
Gra Maszyna Goldberga w prosty sposób zademonstruje przedstawione w trakcie prelekcji motywatory angażujące ludzi, uruchomi kreatywność, umożliwi naukę rozwiązywania problemów i ciągłego doskonalenia. A wszystko to poprzez zabawną, eventową, team-buildingową formułę.


Monika Dymacz-Kaczmarczyk –  Dyrektor zarządzający Exprofesso, trener biznesu, facylitator. Członek polskich i międzynarodowych stowarzyszeń: MPI (Vice Prezes ds. Edukacji w MPI Poland Chapter), Stowarzyszenia Konsultantów i Trenerów Biznesu MATRIK, International Simulation and Gaming Association. Wykładowca w WSE w Krakowie. Absolwentka UJ oraz MBA na Oxford Brooks University, gdzie otrzymała dyplom z wyróżnieniem. Praktyk biznesu, wywodzący się ze środowiska korporacyjnego. Wieloletni menedżer, specjalizujący się w zarządzaniu projektami i komunikacji wewnętrznej. Przez wiele lat Pełnomocnik ds. Innowacji, rozwijający kreatywność wewnątrz organizacji i wprowadzający w życie narzędzia i procesy budujące kulturę innowacyjności. Inspirator, siewca pomysłów, człowiek akcji. Na co dzień zarządza firmą, reprezentuje ją na zewnątrz, pracuje blisko z korporacjami, prowadzi szkolenia z zarządzania, kreatywności, innowacyjności oraz grywalizacji. Autorka gier i symulacji biznesowych oraz narzędzi rozwojowych w duchu edutainment (rozrywka + edukacja). Wykorzystuje elementy gier wspierając realizację celów HR i marketingowych organizacji. W swojej praktyce opiera się głównie na tych metodach, rozwijając i aplikując je do projektów z pogranicza eventów, team-buildingu i szkoleń. Sens tych działań jest jeden – maksymalnie zaangażować uczestnika eventu lub szkolenia, aby najskuteczniej zrealizować cele biznesowe zleceniodawcy.

   7. Value Stream Mapping
Lidia Świątkiewicz, Heineken
 Podstawy mapowania strumienia wartości oraz jak zidentyfikować kroki nieprzynoszące wartości i marnotrawstwa.


Lidia Świątkiewicz – Specjalista, trener i coach w dziedzinie Continuous Process Improvement (Lean i Six Sigma). Pasjonatka coachingów oraz prowadzenia szkoleń. Wierzy w moc wizualizacji danych oraz uwielbia tworzyć infografiki oraz grafiki 2D. Certyfikowany Green Belt, przeszkolony i egzaminowany Black Belt, obecnie w drodze po Black Belt certyfikat. Aktualnie pracuje na swój czarny pas i powadzi swój pierwszy BB projekt 🙂

   8. Warsztat psychologiczny – Leadership i empowerment w organizacji – jak budować skuteczne przywództwo w organizacji XXI wieku
Aleksandra Glinka, Centrum Psychologiczno-Konsultingowe SYNERGIA MANAGEMENT
Warsztat mający na celu zgłębienie kluczowych mechanizmów psychologicznych leżących u podłoża skutecznego przywództwa oraz budowania kultury organizacyjnej sprzyjającej zaangażowaniu i partycypacji, a także poznanie współczesnego sposobu myślenia na temat efektywności menedżera i lidera w organizacji oraz zdiagnozowanie czynników warunkujących osobistą efektywność w pełnieniu tej roli.


Aleksandra Glinka – psycholog zarządzania, coach, psychoterapeutka, ekspert ds. rozwoju psychologicznego i strategicznego osób i firm. Od 14 lat świadczy usługi psychologiczne i strategiczne dla biznesu, a także usługi coachingowe i psychoterapeutyczne dla osób indywidualnych. Właściciel Centrum Psychologiczno – Konsultingowego SYNERGIA MANAGEMENT w Krakowie (www.grupasynergia.com). Zagłębianie natury człowieka i budowanych przez niego systemów rodzinnych, społecznych i organizacyjnych to jej praca i pasja, dlatego, zaangażowana w ciągły proces
osobistej transformacji, towarzyszy innym w drodze do osiągania wolności osobistej w życiu oraz uczy menedżerów uzdrawiać relacje z sobą i z innymi po to by budować autentyczne i efektywne
organizacje. Prywatnie żona Bartka, mama Franciszka i Apolonii oraz opiekunka stada domowych zwierzaków. Ceni ciszę i proste życie, w zgodzie z naturalnym cyklem natury.

   9. Komunikacja w Procesach Biznesowych
Hubert Lipiński, bpcr.pl
W środowisku pracy, w którym najważniejszym dobrem jest informacja, a produktem decyzja, największe problemy wynikają niejednokrotnie z komunikowania się.

Warsztat wprowadzi uczestników w pracę z często pomijanym źródłem strat, jakim są błędy komunikacyjne na wejściu procesu. Omówimy podstawy komunikacji, jako mechanizmu, a następnie przeanalizujemy temat luki informacyjnej na przykładach – od przyczyn, po najprostsze i najbardziej uniwersalne kroki zaradcze.

Warsztat szczególnie przyda się osobom, które w codziennej pracy realizują zlecenia klientów wewnętrznych lub zewnętrznych.


Hubert Lipiński – Menedżer, trener biznesu i doradca wyspecjalizowany w projektach usprawniania procesów biznesowych, budowie i rozwoju efektywnych zespołów oraz środowiska ciągłego doskonalenia w biurze.  18 lat doświadczeń w obszarach operacji, technologii, administracji i logistyki w największych korporacjach polskiego sektora finansowego. Zarządzał wieloma procesami, w tym procesem przetwarzania danych do decyzji kredytowych, otwierania rachunków bankowych i personalizacji kart płatniczych, a także obszarami produkcji i logistyki druków ubezpieczeniowych, usług cyfrowych i wydruku oraz efektywności procesów administracyjnych i logistycznych. Koordynował restrukturyzację operacyjną oraz centralizację procesów administracyjnych w Grupie PZU.

Obecnie rozwija własną firmę szkoleniowo-doradczą bpcr.pl.

W wolnym czasie miłośnik podróży, motocykli, sztuk walki i sielskich klimatów mazowieckiej wsi.