XII Otwarta Konferencja SPIN


XII Konferencja
Service Process Improvement Network

konferencja w formule online
16-17 lutego 2022 r.

W dniach 16 – 17 lutego 2022 r. zapraszamy na dwunastą Otwartą Konferencję Service Process Improvement Network która odbędzie się w formule online. Tematyka tegorocznego wydarzenia jest niezwykle różnorodna, dzięki czemu inspiracje do działań usprawnieniowych znajdą na niej zarówno przedstawiciele dużych centrów usług wspólnych, jak i zarządzający mniejszymi zespołami czy startupami. Rozmawiać będziemy zarówno o metodach leanowych, automatyzacji jak i doskonaleniu własnego potencjału.

Głównym celem wydarzenia jest zachęcenie uczestników do ciągłego doskonalenia swoich organizacji w celu budowania wartości dodanej dla klientów, a tym samym zwiększenia przewagi konkurencyjnej.

Ze względu na sytuację epidemiczną, podjęliśmy decyzję o zmianie formy prowadzenia wydarzenia. Konferencja odbędzie się wyłącznie w formie online. Za wyjątkiem wybranych warsztatów i wykładów (szczegóły w opisie poniżej) wydarzenie prowadzone będzie w języku polskim.

Udział w dniu wykładowym jest bezpłatny.

Udział w dniu warsztatowym jest płatny i kosztuje 599 zł netto.


ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONFERENCJĘ


Call for Speeches

Chcielibyśmy zaprosić Cię do współtworzenia XII Otwartej Konferencji SPIN, która odbędzie się w dniach 16-17 lutego 2022 r. w formule online! W tym celu udostępniamy slot na wystąpienie (20min + 5 minut na pytania publiczności) na które przyjmujemy zgłoszenia w formule otwartej (call for speeches). Aby zgłosić się do udziału, wypełnij poniższy formularz. Zasady udziału w Call for Speeches dostępne są pod linkiem: http://spinetwork.pl/pl/zaproszenie-do-zglaszania-wystapien/



Formularz zgłoszeniowy – Call for Speeches


PLAN KONFERENCJI

Konferencja podzielona jest na części:

  • wykładową / inspirującą – prelekcje ekspertów w formule online,
  • praktyczną – całodzienne warsztaty w formule online

Udział w konferencji możliwy jest po dokonaniu zapisu za pośrednictwem formularza.


HARMONOGRAM KONFERENCJI

Dzień 1 (16 lutego, środa) –  wykłady

DZIEŃ 1 – wykłady (środa)
czas trwania Temat Prowadzący
9:07 – 9:17 Otwarcie konferencji
09:17 – 09:47 Lean – od czego zacząć? Tomasz Cepiga
09:47 – 10:17 LEAN FEAR – czego się boimy i co nas blokuje przed wprowadzeniem Lean Marek Krasiński
10:17 – 10:47 Co i po co mierzyć? Jak wdrożyć metryki w organizacji Joanna Szymańska-Put
10:47 – 11:07 Przerwa
11:07 – 11:37 Nowe trendy technologiczne w optymalizacji procesów biznesowych Oskar Jarnot
11:37 – 12:07 Złoty środek doskonalenia. Lean, Six Sigma czy RPA? Tomasz Matusinski
12:07 – 12:37 Digital Transformation Mining Adam Bujak
12:37 – 13:37 Przerwa
13:37 – 14:07 FRIS. Jak Twój Styl Myślenia i Działania może podnieść efektywność Twoją i zespołu. Bartłomiej Papisz
14:07 – 14:37 Dlaczego się nie udało? Wyzwania transformacji procesów zakupowych w przedsiębiorstwach i sposoby ich ograniczania Joanna Hryneńko-Dudek
14:37 – 14:57 Przerwa
14:57 – 15:27 Jak kreatywność i zaufanie wspierają optymalizację procesów produkcji oprogramowania Tomasz Manugiewicz
15:27 – 15:57 To become a 100K people startup: startup growth hacking using lean & lean startup principles Efi Ben Artzy
15:57 – 16:07 Zamknięcie dnia pierwszego
18:07 – 20:07 Spotkanie otwarte SPIN (online)
DZIEŃ 2 – warsztaty (czwartek)
start Aktywności
9:00 – 17:00 Warsztaty online (jeden do wyboru):

Szczegółowe opisy warsztatów dostępne są poniżej lub po kliknięciu w ich nazwę.

ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONFERENCJĘ


 

OPISY WARSZTATÓW

Warsztaty odbywają się w dniu drugim konferencji (czwartek 17 lutego) w formule online.

1. Zautomatyzuj codzienną pracę w MS EXCEL bez VBA – wprowadzenie do Power Query wraz z praktycznymi przykładami – Ireneusz Czyżewski

Poziom podstawowy

Niewinnie umieszczony dodatek Power Query w menu Excel skrywa w sobie duży potencjał usprawnienia codziennej pracy oraz potężne narzędzie do automatyzacji obsługi danych stabelaryzowanych (raportowanie, BI).
Warsztat zarówno dla osób zaawansowanych w wielu innych metodach i narzędziach automatyzacji jak RPA, AI czy ML oraz dla menedżerów, którzy nie boją się usprawniać procesy z wykorzystaniem ciekawych narzędzi.
Power Query dostępny jest dla każdego w pakiecie Office w Excelu i nie wymaga umiejętności programowania, choć takowa pomoże wykorzystać potencjał narzędzia jeszcze bardziej.Dodatkowe informacje:
Szkolenie będzie prowadzone w języku polskim i na polskiej wersji językowej dodatku. Jeżeli posiadacie wersję angielską to nie będzie to przeszkodą w realizacji szkolenia – będziemy wspólnie na bieżąco znajdować tłumaczenie.Wymagania systemowe do obsługi Power Query:

Sylwetka prelegenta:

Absolwent Zarządzania oraz Energetyki. Od 10 lat przyjaciel Excela i orędownik tabelaryzowania. Począwszy od swojej działalności w NGO podczas studiów po pracę zawodową zawsze aktywnie adaptował pakiety biurowe do usprawniania pracy i prowadził intensywną indoktrynację wśród współpracowników. Wcześniej związany z branżą energetyczną, aktualnie w bankowości – adaptuje i współtworzy narzędzia wykorzystujące AI oraz ML. Podstawę jego pracy stanowi dodatek Power Query do rozwiązywania problemów automatyzacji i usprawniania zarówno procesów, jak i codziennych czynności związanych z przetwarzaniem danych w Excel.

2. Czy roboty potrafią czytać? – jak przekonać dyrektora finansowego, że robotyzacja działa i się opłaca – Tomek Owsiak, FarmaProm
Prezentacja metodologii kalkulowania zwrotu z inwestycji przy wdrażaniu robotyzacji, automatyzacji i usprawnianiu procesów biurowych. Studium przypadków polegające na przygotowaniu kalkulacji stopy zwrotu i oceny rentowności inwestycji z punktu widzenia finansowego. Zaprojektowanie własnego arkusza do oceny rentowności projektu. Dostosowanie modelu do zróżnicowanych priorytetów istotnych dla poszczególnych organizacji. Przygotowanie oceny rentowności na podstawie dostarczonego wzorca.
Sylwetka prelegenta:

Tomasz ma 30 lat doświadczenia w obszarze finansów, księgowości oraz podatków, jako specjalista i osoba zarządzająca zespołami finansowo – księgowymi. W czasie swojej drogi zawodowej zdobywał doświadczenie w firmach krajowych i międzynarodowych zajmujących się sprzedażą detaliczną – w branży księgarskiej, produkcyjnych – w branży meblowej oraz oświetleniowej, oraz usługowych – w branży profesjonalnych usług inżynierskich. Był jednym z kluczowych menedżerów zaangażowanych w budowanie globalnego centrum usług wspólnych, zatrudniającym ponad 800 specjalistów pracujących w 20 różnych funkcjach biznesowych. Współpracował także ściśle z biznesem wspierając działalność w obszarze finansów i rachunkowości oraz jako regionalny kontroler finansowy dla Europy Środkowo – Wschodniej.

Jest wykładowcą akademickim specjalizującym się w tematyce finansów przedsiębiorstwa oraz analizie rentowności inwestycji.

Obecnie zajmuje się wsparciem wzrostu i zarządzaniem finansami w FarmaProm, która dostarcza producentom farmaceutycznym, aptekom, sieciom aptecznym i hurtowniom innowacyjne i proste w obsłudze rozwiązania z zakresu CRM, SFA (Sales Force Automation), analityki, a także konsultingu baz danych, marketingu bezpośredniego czy badań rynkowych.

Jego zainteresowania dotyczą obszarów optymalizacji procesów biurowych, automatyzacji i robotyzacji.

Tomasz regularnie jeździ do pracy na rowerze z rocznym planem pokonania w ten sposób przynajmniej 4000 km. Lubi podróżować razem z rodziną w celu podziwiania piękna przyrody Polski oraz innych krajów świata.

3. Lean Six Sigma Yellow Belt – Anna Grabowska-Grabiec, go4sixsigma

Poziom podstawowy

Sugerowana grupa docelowa: Członkowie zespołów ciągłego doskonalenia procesów

· Wydajność a efektywność
· Co to jest Lean ? (Kaizen, Kanban, 5S, 7 Strat)
· Co to jest Six Sigma ? (DMAIC )
· Standaryzacja
· Zarządzanie zmianą
· Komunikacja w środowisku wielokulturowym
· Sesja rozwiązywania problemów
Sylwetka prelegentki:

Anna Grabowska-Grabiec jest certyfikowanym Lean Six Sigma Master Black Beltem, trenerem Lean Six Sigma. Założyciel go4sixsigma, współzałożyciel SPIN oraz były menadżer zespołów Process Excellence. Anna wspiera wdrażanie zmian w środowiskach wielokulturowych, zwraca szczególną uwagę na zaangażowanie ludzi oraz zrozumienie ich emocji w procesie zmiany. Zwolenniczka minimalizmu i filozofii Kaizen, uwielbia podróże i zmiany.

4. Wprowadzenie do Power Automate – narzędzie do zbierania pomysłów na usprawnienia w firmie – Maciej Witos, Office Samurai

Poziom podstawowy

Sugerowana grupa docelowa: Osoby, które nie miały dotąd do czynienia z Power Automate lub miały go niewiele, posiadające podstawowe/średnie umiejętności techniczne.

Na warsztatach będzie można dowiedzieć się co to jest narzędzie Microsoft  Power Automate, jak z niego korzystać oraz przykłady jego zastosowania. Jako ćwiczenie z nowo poznanej technologii stworzymy kompleksowe narzędzie do zbierania pomysłów na usprawnienia w firmie przy użyciu Power Automate Flow oraz innych produktów Microsoft.
Sylwetka prelegenta:

Developer RPA (Robotic Process Automation) specjalizujący się w technologii UiPath oraz Microsoft Power Automate. Młodszy analityk biznesowy oraz Junior Web Python Developer.

Od 2020 roku  pracuje dla Office Samurai szukając potencjalnych procesów do automatyzacji oraz dostarczając kompleksowe rozwiązania RPA dla klientów.

Wraz z zespołem zdobywca drugiego miejsca w UiPath HyperHack 2020 w kategorii Chat Bot.

5. Dogłębna analiza procesów biurowych przed ich automatyzacją – Sylwia Rożek, Office Samurai

Poziom podstawowy

AGENDA SZKOLENIA:

  • Wprowadzenie​ do Robotyzacji Procesów Biznesowych RPA
  • Identyfikacja i ocena procesów do automatyzacji​
  • Metodyka prowadzenie spotkań deep-dive​
  • Czym jest sesja Deep Dive
  • Jak organizować sesję deep dive
  • Jak przygotować siebie i klienta przed spotkaniem
  • Dobre praktyki prowadzenia spotkań analizy biznesowej
  • Lista krytycznych pytań w trakcie spotkania Deep Dive
  • Produkt projektowy po fazie analizy pod kątem RPA
  • Case Study
  • Elementy mapowania procesów biznesowych​

Adresatami szkolenia są:
• zespoły ds. robotyzacji oraz osoby, których zadaniem jest identyfikacja procesów do automatyzacji, ich przygotowanie i dokumentowanie, a także zarządzanie realizacją projektów RPA.
• Analitycy IT oraz Project Managerowie, którzy chcą zdobyć bądź poszerzyć wiedzę z zakresu analizy biznesowej pod kątem technologii RPA.
• Osoby które chciałyby wdrażać rozwiązania RPA w swojej firmie, jednak nie wypracowały do tej pory metodyki analizy i weryfikacji procesów biznesowych.
• Kadra zarządzająca w celu zapoznania się z możliwościami technologii RPA oraz zastosowania analizy w obrębie swojej firmy.

Sylwetka prelegentki:

Sylwia ma ponad 6 lata doświadczenia w optymalizacji i automatyzacji procesów przy użyciu technologii RPA. W trakcie swojej drogi zawodowej zdobywała praktykę w firmach krajowych i międzynarodowych, zajmując się analizą systemów i danych – w branży bankowej, optymalizacją procesów – w branży produkcyjnej, robotyzacją procesów – w sektorach finansowych.
Od 2021 związana z firmą Office-Samurai realizuje projekty obejmujące ocenę procesów pod kątem automatyzacji i ich optymalizacji. Absolwentka Matematyki Stosowanej w Rachunkowości i Finansach Politechniki Krakowskiej.
W pracy szczególnie cieszy ją wprowadzanie nowych standardów i rozwiązań.

Prywatnie mama i miłośniczka rynku nieruchomości.

PRELEGENCI – WYKŁADY

 

Wykłady są prowadzone w pierwszym dniu konferencji. Dostępna będzie także transmisja online wystąpień.

 

 

 

Lean – od czego zacząć? (9:17 – 9:47)

Lean, od czego zacząć? Na co zwrócić uwagę na początku? W jakiej kolejności postępować, aby niczego nie pominąć i nie popełnić podstawowych błędów, czyli „wdrażania Lean”?

O sposobie myślenia i kolejności postępowania przy metodologii Lean.

Zapraszam serdecznie wszystkich Prezesów, Managerów, Dyrektorów, a także każdego zainteresowanego tematyką Lean!

Tomasz Cepiga
CELean powstał z myślą o wprowadzeniu skutecznego modelu transformacji Lean, który sprawdza się w każdej firmie i organizacji. Model ten został opracowany na podstawie ponad piętnastoletniego doświadczenia, między innymi w takich firmach jak Newag S.A., KGHM S.A., Siemens S.A., Krosglass S.A., Plastwag S.A., Polna S.A., Ligwan Sp. z o.o., Barlinek S.A.

CELean nie „wdraża Lean”, tylko szkoli, rozwija i wspiera liderów w firmach naszych klientów. Dzięki takiemu podejściu budujemy kompetencje oraz autorytet liderów. Po zakończeniu uruchomienia i wsparcia, nasi klienci mają pewność, że ich liderzy posiadają odpowiednią wiedzę i umiejętności do utrzymania wprowadzonych rozwiązań oraz do kontynuowania doskonalenia firmy.


Zwiększamy konkurencyjność naszych klientów poprzez wygrywanie krótszym czasem realizacji oraz uwolnieniem potencjału pracowników. Budujemy zaangażowanie, podnosząc produktywność i zyski.

LEAN FEAR – czego się boimy i co nas blokuje przed wprowadzeniem Lean (9:47 – 10:17)

Marek Krasiński, Prezes Zarządu w ProdMasters Sp. z o.o.
Trener i konsultant Lean Management | Prezes Zarządu ProdMasters, członek BNI | Profesor w Uniwersytecie Przyrodniczym we Wrocławiu | Wykładowca MBA w Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Człowiek, który wierzy w ideę lean i kaizen. W praktyce prowadzi badania związane z wdrożeniem lean management dostosowanego do specyfiki polskiej kultury. Autor książki na temat kulturowych uwarunkowań wykorzystania koncepcji, metod i narzędzi lean management. Trener i konsultant. Posiada certyfikaty PDCA Group Lean Trainer, OpEx Six Sigma Green Belt, Prince2 Foundation. Współzałożyciel Stowarzyszenia Lean Management Polska, Kierownik Menedżerskich Studiów Podyplomowych Lean Management, Lean Services, Six Sigma, Zarządzanie dla Inżynierów. Zapraszany prelegent na konferencje w Polsce, Niemczech, Włoszech, Wielkiej Brytanii, Japonii. Prywatnie miłośnik japońskich samochodów, azjatyckiej kuchni i tybetańskich lwiątek.

 

Co i po co mierzyć? Jak wdrożyć metryki w organizacji. (10:17 – 10:47)

Czym są wskaźniki efektywności i czy są potrzebne? Jak zacząć pracę z metrykami/wskaźnikami w firmie? Jak definiować miary? Jakich narzędzi użyć? Jak wdrażać i budować w organizacji podejście oparte o dane? Nasze doświadczenia, przykłady, potencjalne pułapki.

Joanna Szymańska-Put, UPM-Kymmene Sp. z o.o.

Z zawodu mama i menadżer codzienności. Od ponad dekady związana z sektorem usług wspólnych, gdzie zajmowała się projektami migracyjnymi, transformacyjnymi, automatyzacyjnymi, usprawnieniami w SSC. Zafascynowana technologią ale jeszcze bardziej ludźmi i ich potencjałem. Zwolenniczka zwinnego myślenia i metody małych kroków.

Lubi spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi na mikowyprawach rowerowych, górskich, leśnych.

Nowe trendy technologiczne w optymalizacji procesów biznesowych (11:07 – 11:37)

Podczas prezentacji zostaną przedstawione metody i narzędzia do ułożenia systemu zarządzania w oparciu o metodę Lean Management, które miałem okazję wprowadzać w kilku przedsiębiorstwach jako Lean Manager.

Po ich wprowadzeniu należy powiązać (wesprzeć) je rozwiązaniami technologicznymi aby osiągać jeszcze lepsze wyniki biznesowe podnoszące efektywność, jakość procesów.

Zostanie przedstawione kilka wdrożeń na procesach biznesowych oraz aktualne trendy, które pojawiają się na rynku.

Oskar Jarnot, Vobacon

Oskar Jarnot ukończył studia z zarządzania i od zawsze zainteresowany był sposobem działania każdego biznesu oraz metod organizacji pracy wewnątrz firm. Uważa, że każda organizacja jest jak sportowiec i tylko przy odpowiednich regułach działania, nawykach i determinacji ludzi połączonej z odpowiednią technologią może osiągnąć sukces. ICT Product Manager i Analityk B+R w firmie Vobacom. Odpowiada za współtworzenie i komercializację produktów mających na celu digitalizację przedsiębiorstw.
Swoje ponad 8 letnie doświadczenie w zakresie budowania systemów zarządzania, procesów biznesowych oraz ich optymalizacji opartych o metodologię LEAN, Six Sigma i KANBAN zdobywał w Alstom, Scanfill, Fresh Logistics, NEUCA. Pomaga organizacjom i ich liderom identyfikować, optymalizować procesy biznesowe i podnosić ich efektywność przy wykorzystaniu kompetencji ludzi i najnowszych technologii.

Certyfikowany Lean Black Belt oraz Lean Six Sigma Manager. Posiada tytuł Kanban Management Professional wydawany przez Lean Kanban University. Aktywny promotor filozofii KAIZEN, którą wykorzystuje zarówno w biznesie jak i w życiu prywatnym podczas
realizacji pasji jaką jest Triathlon. Jego motto to: „Nie szybciej, a mądrzej!”

Złoty środek doskonalenia. Lean, Six Sigma czy RPA? (11:37 – 12:07)

Tomasz Matusiński, The Lean Six Sigma Company Polska
Współtwórca polskiego oddziału The Lean Six Sigma Company – firmy będącej partnerem doskonalenia w zakresie Lean Six Sigma już od 20 lat w 27 krajach świata. Obecnie jako Lean Expert oraz Lean Six Sigma Black Belt zajmuje się promowaniem w Polsce doskonalenia procesów za pomocą narzędzi Lean Six Sigma i struktury DMAIC.
Jak sam mówi: „Pochodzi z Automotive”. Dotychczasowe doświadczenie nabył m.in. prowadząc projekty inżynierskie i doskonalące w działach inżynieringu oraz organizacji i wdrażania produkcji w firmach dostarczających komponenty do czołowych producentów samochodów – zarówno w Polsce jak i w Niemczech. Poza sektorem Automotive poznał również oblicze outsourcingu usług (finansowe, księgowe, HR).
Absolwent Politechniki Wrocławskiej, kierunku Zarządzanie Produkcją na Wydziale Mechanicznym. W następnych latach zdobył certyfikację Prince2 z Zarządzania Projektami, a także ukończył studia MBA na Wyższej Szkole Bankowej we Wrocławiu.
Pasjonat motoryzacji, poznaje tajniki social media, fan automatyzacji procesów.

Digital Transformation Mining (12:07 – 13:37)

Digital Transformation Mining to koncept, który powstał z bardzo prozaicznego powodu: jak zredukować gromadzenie informacji koniecznej do transformacji procesu do max 5% czasu w porównaniu z tradycyjnymi metodami, dając do dyspozycji niezbędną ilość czasu na wnioski, business case, decyzje i realizację projektów transformacyjnych?

Adam Bujak, KYP.ai
Adam jest dyrektorem generalnym i współzałożycielem KYP.ai. Posiada 20-letnie doświadczenie zawodowe. Był odpowiedzialny za globalny zespół inteligentnej automatyzacji w Capgemini, pomagając międzynarodowym klientom w budowaniu cyfrowo rozszerzonej siły roboczej na dużą skalę, przekształcając ich procesy w celu napędzania inteligentnej automatyzacji przy jednoczesnym wdrażaniu rozwiązań AI, RPA i analityki. Pełniąc funkcję dyrektora ds. konkurencyjności i industrializacji oraz globalnego szefa Delivery Excellence, Adam odegrał kluczową rolę w transformacji firmy Capgemini.
Adam mieszkał i pracował w Niemczech, Polsce, Finlandii, Indiach i Australii. Oprócz swojej obecnej roli jest częstym prelegentem na konferencjach. Adam posiada doktorat z zarządzania strategicznego oraz tytuł magistra bankowości i finansów.

FRIS. Jak Twój Styl Myślenia i Działania może podnieść efektywność Twoją i zespołu (13:37 – 14:07)

W pracy jak i w życiu są pewne zadania, które realizujemy z lekkością i dużą energią. Niejednokrotnie, pomimo naszych dobrych chęci, wiedzy i umiejętności szybkiego wykonania zadań możemy usłyszeć, że narzucasz swoje zdanie, że nie słuchasz innych. Ile razy słyszeliśmy, że ktoś jest zamknięty na zmiany lub, że lepiej z tą osobą nie pracować w projekcie bo jest niekonkretna czy niedecyzyjna. Czy naprawdę tak jest? Możesz sprawdzić co mówi Twój indywidualny Styl Myślenia i Działania oraz dlaczego warto popatrzeć w głąb siebie. Wykład jest wstępem do warsztatu dotykającego rozwoju kompetencji miękkich jak i twardych oraz prowadzi do  zrozumienia otoczenia w jakim współpracujemy czy działamy. Wykład jest wstępem ukazującym zalety badania FRIS oraz tego co dzięki niemu możemy zyskać i jakie korzyści z niego wypływają w realizacji późniejszych działaniach czy projektach.

Bartłomiej Papisz
Ponad 22 lat doświadczenia w zarządzaniu, budując efektywne zespoły ukierunkowane na dostarczaniu wartości dodanej do firmy. Ścieżka kariery w IT ”od HelpDesku, przez inżyniera technicznego do Dyrektora IT”. Reorganizuje IT tak, żeby wspierało ale przede wszystkim kreowało rozwój organizacji. Project Manager, który przeprowadził kilkadziesiąt projektów wdrożeniowych, tysiące godzin na salach szkoleniowych w firmach usługowych i produkcyjnych. Pięć lat doświadczenia w firmie produkcyjnej, na stanowisku Dyrektora Produkcji (zespół ponad 300 osób) będąc odpowiedzialnym za transformację procesową i kulturową. Buduje i utrwala kulturę pracy projektowo-procesową. Autor koncepcji zarządzania zmianą w modelu LPPO, #Ludzie, #Proces, #Projekt, #Otoczenie, metody która dba o równomierny rozwój organizacji w kluczowych dla niej obszarach. Ekspert w dziedzinie Lean Managementu, efektywnej i skutecznej komunikacji, zarządzaniu konfliktem. Autor programów rozwojowych dla specjalistów, liderów, managerów. Osoba odpowiedzialna, odważna i konsekwentna w realizacji celów. Trener Biznesu, Certyfikowany Trener FRIS, Six Sigma Black Belt, Audytor Wiodący systemu zarządzania ISO 9001:2015M
Dlaczego się nie udało? Wyzwania transformacji procesów zakupowych w przedsiębiorstwach oraz sposoby ich ograniczania (14:07 – 14:37)

Sytuacja na rynku, konieczność redukcji kosztów, zaburzenia w łańcuchu dostaw, to tylko niektóre z przyczyn, jakie skłaniają firmy do inwestowania w transformację procesów zakupowych.

Możliwości, zwłaszcza technologiczne, są niemal nieograniczone, ale czasem zdarza się, że spodziewane korzyści nie przychodzą, a transformacja zamiast zysków generuje niewspółmierne koszty.

Jakie są główne źródła tych niepowodzeń i o czym warto pamiętać, aby ich uniknąć? Na te pytania postaram się odpowiedzieć przedstawiając przykłady transformacji procesów zakupowych w kilku globalnych przedsiębiorstwach.

Joanna Hryneńko-Dudek
Joanna przez ostatnie kilkanaście lat pracowała dla wielu firm międzynarodowych nad usprawnianiem ich procesów zakupowych i finansowych będąc konsultantem, a następnie managerem ds. transformacji w Capgemini Polska.

Obecnie pełni stanowisko Senior Business Procurement Managera w Centrum Usług Wspólnych firmy Danish Crown, gdzie odpowiada za zarządzanie oraz transformację procesów zakupowych.

Znana jest z tego, że dojeżdża do biura rowerem bez względu na warunki pogodowe, a porę lunchu spędza przy dobrej (zazwyczaj) książce.

To become a 100K people startup: startup growth hacking using lean & lean startup principles  (15:27 – 15:57)

  • Key learnings from leading companies.
  • Key lean principles for successful growth- theory and practice.
  • From Startup to corporate and vice versa.

Efi Ben Artzy
Efi has been working both as a manager and as a consultant in various companies in Israel, Europe, and the US. Efi has a diverse background in companies’ excellence in various industries (Manufacturing, Services, High-tech, Healthcare, Etc..). He has been leading operational and business transformations to improve companies’ value to customers, improving customer experience and success by implementing top-notch processes and better products. Among others, Efi is a mentor at Google for Startups and working with startups from different industries, to achieve innovation and better product development.
Efi is also a member of the board of the EU tech chamber (the largest European tech organization).
Efi also established few companies, both of his own and as a venture builder. He holds M.A in history and political science from TAU, he is a certified lean management coach and holds a certification in management and leadership from Wharton School in Pennsylvania.

Jak kreatywność i zaufanie wspierają optymalizację procesów produkcji oprogramowania (14:57 – 15:27)

Tomasz Manugiewicz, Grand Parade

General Manager w firmie Grand Parade. Entuzjasta Agile i coach. W sercu inżynier. Poprzednio pracował jako Engineering Manager, Scrum Master, a jeszcze wcześniej był programistą Java. Tomek przeprowadził swoją pierwszą transformację Agile w 2009 roku. Pracował dla międzynarodowych korporacji, mieszkał w Wiedniu, Toronto i na wyspie Isle of Man. Zgłębia zagadnienie wpływu relacji międzyludzkich na proces produkcji oprogramowania. Wykorzystuje swoje talenty, pomagając organizacjom zwiększać produktywność i kreatywność. Tomek uwielbia narciarstwo, rowery i żeglarstwo. Rozpoczął też swoją przygodę z AGH jako wykładowca, wspierając przyszłych inżynierów w zrozumieniu procesów zachodzących w firmach przy produkcji oprogramowania.

MIEJSCE KONFERENCJI:

Konferencja odbywa się w formule online. Uczestnicy konferencji otrzymają maila z linkami.

 



Partnerzy:

 

 

 

.