XII Konferencja
|
W dniach 16 – 17 lutego 2022 r. zapraszamy na dwunastą Otwartą Konferencję Service Process Improvement Network która odbędzie się w formule online. Tematyka tegorocznego wydarzenia jest niezwykle różnorodna, dzięki czemu inspiracje do działań usprawnieniowych znajdą na niej zarówno przedstawiciele dużych centrów usług wspólnych, jak i zarządzający mniejszymi zespołami czy startupami. Rozmawiać będziemy zarówno o metodach leanowych, automatyzacji jak i doskonaleniu własnego potencjału.
Głównym celem wydarzenia jest zachęcenie uczestników do ciągłego doskonalenia swoich organizacji w celu budowania wartości dodanej dla klientów, a tym samym zwiększenia przewagi konkurencyjnej.
Ze względu na sytuację epidemiczną, podjęliśmy decyzję o zmianie formy prowadzenia wydarzenia. Konferencja odbędzie się wyłącznie w formie online. Za wyjątkiem wybranych warsztatów i wykładów (szczegóły w opisie poniżej) wydarzenie prowadzone będzie w języku polskim.
Udział w dniu wykładowym jest bezpłatny.
Udział w dniu warsztatowym jest płatny i kosztuje 599 zł netto.
ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONFERENCJĘ
Call for Speeches
Chcielibyśmy zaprosić Cię do współtworzenia XII Otwartej Konferencji SPIN, która odbędzie się w dniach 16-17 lutego 2022 r. w formule online! W tym celu udostępniamy slot na wystąpienie (20min + 5 minut na pytania publiczności) na które przyjmujemy zgłoszenia w formule otwartej (call for speeches). Aby zgłosić się do udziału, wypełnij poniższy formularz. Zasady udziału w Call for Speeches dostępne są pod linkiem: http://spinetwork.pl/pl/zaproszenie-do-zglaszania-wystapien/
Formularz zgłoszeniowy – Call for Speeches
PLAN KONFERENCJI
Konferencja podzielona jest na części:
- wykładową / inspirującą – prelekcje ekspertów w formule online,
- praktyczną – całodzienne warsztaty w formule online
Udział w konferencji możliwy jest po dokonaniu zapisu za pośrednictwem formularza.
HARMONOGRAM KONFERENCJI
Dzień 1 (16 lutego, środa) – wykłady
DZIEŃ 1 – wykłady (środa) | |||
---|---|---|---|
czas trwania | Temat | Prowadzący | |
9:07 – 9:17 | Otwarcie konferencji | ||
09:17 – 09:47 | Lean – od czego zacząć? | Tomasz Cepiga | |
09:47 – 10:17 | LEAN FEAR – czego się boimy i co nas blokuje przed wprowadzeniem Lean | Marek Krasiński | |
10:17 – 10:47 | Co i po co mierzyć? Jak wdrożyć metryki w organizacji | Joanna Szymańska-Put | |
10:47 – 11:07 | Przerwa | ||
11:07 – 11:37 | Nowe trendy technologiczne w optymalizacji procesów biznesowych | Oskar Jarnot | |
11:37 – 12:07 | Złoty środek doskonalenia. Lean, Six Sigma czy RPA? | Tomasz Matusinski | |
12:07 – 12:37 | Digital Transformation Mining | Adam Bujak | |
12:37 – 13:37 | Przerwa | ||
13:37 – 14:07 | FRIS. Jak Twój Styl Myślenia i Działania może podnieść efektywność Twoją i zespołu. | Bartłomiej Papisz | |
14:07 – 14:37 | Dlaczego się nie udało? Wyzwania transformacji procesów zakupowych w przedsiębiorstwach i sposoby ich ograniczania | Joanna Hryneńko-Dudek | |
14:37 – 14:57 | Przerwa | ||
14:57 – 15:27 | Jak kreatywność i zaufanie wspierają optymalizację procesów produkcji oprogramowania | Tomasz Manugiewicz | |
15:27 – 15:57 | To become a 100K people startup: startup growth hacking using lean & lean startup principles | Efi Ben Artzy | |
15:57 – 16:07 | Zamknięcie dnia pierwszego | ||
18:07 – 20:07 | Spotkanie otwarte SPIN (online) |
DZIEŃ 2 – warsztaty (czwartek) | |
---|---|
start | Aktywności |
9:00 – 17:00 | Warsztaty online (jeden do wyboru):
Szczegółowe opisy warsztatów dostępne są poniżej lub po kliknięciu w ich nazwę. |
ZAREJESTRUJ SIĘ NA KONFERENCJĘ
OPISY WARSZTATÓW
Warsztaty odbywają się w dniu drugim konferencji (czwartek 17 lutego) w formule online.
1. Zautomatyzuj codzienną pracę w MS EXCEL bez VBA – wprowadzenie do Power Query wraz z praktycznymi przykładami – Ireneusz CzyżewskiPoziom podstawowy |
|
Niewinnie umieszczony dodatek Power Query w menu Excel skrywa w sobie duży potencjał usprawnienia codziennej pracy oraz potężne narzędzie do automatyzacji obsługi danych stabelaryzowanych (raportowanie, BI). Warsztat zarówno dla osób zaawansowanych w wielu innych metodach i narzędziach automatyzacji jak RPA, AI czy ML oraz dla menedżerów, którzy nie boją się usprawniać procesy z wykorzystaniem ciekawych narzędzi. Power Query dostępny jest dla każdego w pakiecie Office w Excelu i nie wymaga umiejętności programowania, choć takowa pomoże wykorzystać potencjał narzędzia jeszcze bardziej.Dodatkowe informacje: Szkolenie będzie prowadzone w języku polskim i na polskiej wersji językowej dodatku. Jeżeli posiadacie wersję angielską to nie będzie to przeszkodą w realizacji szkolenia – będziemy wspólnie na bieżąco znajdować tłumaczenie.Wymagania systemowe do obsługi Power Query:
|
|
Sylwetka prelegenta:
Absolwent Zarządzania oraz Energetyki. Od 10 lat przyjaciel Excela i orędownik tabelaryzowania. Począwszy od swojej działalności w NGO podczas studiów po pracę zawodową zawsze aktywnie adaptował pakiety biurowe do usprawniania pracy i prowadził intensywną indoktrynację wśród współpracowników. Wcześniej związany z branżą energetyczną, aktualnie w bankowości – adaptuje i współtworzy narzędzia wykorzystujące AI oraz ML. Podstawę jego pracy stanowi dodatek Power Query do rozwiązywania problemów automatyzacji i usprawniania zarówno procesów, jak i codziennych czynności związanych z przetwarzaniem danych w Excel. |
5. Dogłębna analiza procesów biurowych przed ich automatyzacją – Sylwia Rożek, Office Samurai
Poziom podstawowy |
|
AGENDA SZKOLENIA:
Adresatami szkolenia są: |
|
Sylwetka prelegentki:
Sylwia ma ponad 6 lata doświadczenia w optymalizacji i automatyzacji procesów przy użyciu technologii RPA. W trakcie swojej drogi zawodowej zdobywała praktykę w firmach krajowych i międzynarodowych, zajmując się analizą systemów i danych – w branży bankowej, optymalizacją procesów – w branży produkcyjnej, robotyzacją procesów – w sektorach finansowych. Prywatnie mama i miłośniczka rynku nieruchomości. |
PRELEGENCI – WYKŁADY
Wykłady są prowadzone w pierwszym dniu konferencji. Dostępna będzie także transmisja online wystąpień.
Lean – od czego zacząć? (9:17 – 9:47)Lean, od czego zacząć? Na co zwrócić uwagę na początku? W jakiej kolejności postępować, aby niczego nie pominąć i nie popełnić podstawowych błędów, czyli „wdrażania Lean”? O sposobie myślenia i kolejności postępowania przy metodologii Lean. Zapraszam serdecznie wszystkich Prezesów, Managerów, Dyrektorów, a także każdego zainteresowanego tematyką Lean! |
Tomasz Cepiga |
|
LEAN FEAR – czego się boimy i co nas blokuje przed wprowadzeniem Lean (9:47 – 10:17) |
Marek Krasiński, Prezes Zarządu w ProdMasters Sp. z o.o.
|
|
Co i po co mierzyć? Jak wdrożyć metryki w organizacji. (10:17 – 10:47)Czym są wskaźniki efektywności i czy są potrzebne? Jak zacząć pracę z metrykami/wskaźnikami w firmie? Jak definiować miary? Jakich narzędzi użyć? Jak wdrażać i budować w organizacji podejście oparte o dane? Nasze doświadczenia, przykłady, potencjalne pułapki. |
Joanna Szymańska-Put, UPM-Kymmene Sp. z o.o. Z zawodu mama i menadżer codzienności. Od ponad dekady związana z sektorem usług wspólnych, gdzie zajmowała się projektami migracyjnymi, transformacyjnymi, automatyzacyjnymi, usprawnieniami w SSC. Zafascynowana technologią ale jeszcze bardziej ludźmi i ich potencjałem. Zwolenniczka zwinnego myślenia i metody małych kroków. Lubi spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi na mikowyprawach rowerowych, górskich, leśnych. |
|
Nowe trendy technologiczne w optymalizacji procesów biznesowych (11:07 – 11:37)Podczas prezentacji zostaną przedstawione metody i narzędzia do ułożenia systemu zarządzania w oparciu o metodę Lean Management, które miałem okazję wprowadzać w kilku przedsiębiorstwach jako Lean Manager. Po ich wprowadzeniu należy powiązać (wesprzeć) je rozwiązaniami technologicznymi aby osiągać jeszcze lepsze wyniki biznesowe podnoszące efektywność, jakość procesów. Zostanie przedstawione kilka wdrożeń na procesach biznesowych oraz aktualne trendy, które pojawiają się na rynku. |
Oskar Jarnot, Vobacon Oskar Jarnot ukończył studia z zarządzania i od zawsze zainteresowany był sposobem działania każdego biznesu oraz metod organizacji pracy wewnątrz firm. Uważa, że każda organizacja jest jak sportowiec i tylko przy odpowiednich regułach działania, nawykach i determinacji ludzi połączonej z odpowiednią technologią może osiągnąć sukces. ICT Product Manager i Analityk B+R w firmie Vobacom. Odpowiada za współtworzenie i komercializację produktów mających na celu digitalizację przedsiębiorstw. |
|
Złoty środek doskonalenia. Lean, Six Sigma czy RPA? (11:37 – 12:07) |
Tomasz Matusiński, The Lean Six Sigma Company Polska |
|
Digital Transformation Mining (12:07 – 13:37)Digital Transformation Mining to koncept, który powstał z bardzo prozaicznego powodu: jak zredukować gromadzenie informacji koniecznej do transformacji procesu do max 5% czasu w porównaniu z tradycyjnymi metodami, dając do dyspozycji niezbędną ilość czasu na wnioski, business case, decyzje i realizację projektów transformacyjnych? |
Adam Bujak, KYP.ai |
|
FRIS. Jak Twój Styl Myślenia i Działania może podnieść efektywność Twoją i zespołu (13:37 – 14:07)W pracy jak i w życiu są pewne zadania, które realizujemy z lekkością i dużą energią. Niejednokrotnie, pomimo naszych dobrych chęci, wiedzy i umiejętności szybkiego wykonania zadań możemy usłyszeć, że narzucasz swoje zdanie, że nie słuchasz innych. Ile razy słyszeliśmy, że ktoś jest zamknięty na zmiany lub, że lepiej z tą osobą nie pracować w projekcie bo jest niekonkretna czy niedecyzyjna. Czy naprawdę tak jest? Możesz sprawdzić co mówi Twój indywidualny Styl Myślenia i Działania oraz dlaczego warto popatrzeć w głąb siebie. Wykład jest wstępem do warsztatu dotykającego rozwoju kompetencji miękkich jak i twardych oraz prowadzi do zrozumienia otoczenia w jakim współpracujemy czy działamy. Wykład jest wstępem ukazującym zalety badania FRIS oraz tego co dzięki niemu możemy zyskać i jakie korzyści z niego wypływają w realizacji późniejszych działaniach czy projektach. |
|
|
Dlaczego się nie udało? Wyzwania transformacji procesów zakupowych w przedsiębiorstwach oraz sposoby ich ograniczania (14:07 – 14:37)
Sytuacja na rynku, konieczność redukcji kosztów, zaburzenia w łańcuchu dostaw, to tylko niektóre z przyczyn, jakie skłaniają firmy do inwestowania w transformację procesów zakupowych. Możliwości, zwłaszcza technologiczne, są niemal nieograniczone, ale czasem zdarza się, że spodziewane korzyści nie przychodzą, a transformacja zamiast zysków generuje niewspółmierne koszty. Jakie są główne źródła tych niepowodzeń i o czym warto pamiętać, aby ich uniknąć? Na te pytania postaram się odpowiedzieć przedstawiając przykłady transformacji procesów zakupowych w kilku globalnych przedsiębiorstwach. |
Joanna Hryneńko-Dudek Obecnie pełni stanowisko Senior Business Procurement Managera w Centrum Usług Wspólnych firmy Danish Crown, gdzie odpowiada za zarządzanie oraz transformację procesów zakupowych. Znana jest z tego, że dojeżdża do biura rowerem bez względu na warunki pogodowe, a porę lunchu spędza przy dobrej (zazwyczaj) książce. |
|
To become a 100K people startup: startup growth hacking using lean & lean startup principles (15:27 – 15:57)
|
Efi Ben Artzy |
|
Jak kreatywność i zaufanie wspierają optymalizację procesów produkcji oprogramowania (14:57 – 15:27) |
Tomasz Manugiewicz, Grand Parade General Manager w firmie Grand Parade. Entuzjasta Agile i coach. W sercu inżynier. Poprzednio pracował jako Engineering Manager, Scrum Master, a jeszcze wcześniej był programistą Java. Tomek przeprowadził swoją pierwszą transformację Agile w 2009 roku. Pracował dla międzynarodowych korporacji, mieszkał w Wiedniu, Toronto i na wyspie Isle of Man. Zgłębia zagadnienie wpływu relacji międzyludzkich na proces produkcji oprogramowania. Wykorzystuje swoje talenty, pomagając organizacjom zwiększać produktywność i kreatywność. Tomek uwielbia narciarstwo, rowery i żeglarstwo. Rozpoczął też swoją przygodę z AGH jako wykładowca, wspierając przyszłych inżynierów w zrozumieniu procesów zachodzących w firmach przy produkcji oprogramowania. |
MIEJSCE KONFERENCJI:
Konferencja odbywa się w formule online. Uczestnicy konferencji otrzymają maila z linkami.
Partnerzy:
.