Warsztaty – dzień 0 (18 września)
(8-godzinne)
1. Wprowadzenie do RPA
|
|
Jeśli chcesz:
to zapraszam na to szkolenie! |
|
Sylwetka prelegenta:
Michał Wolak prowadzi projekty doradczo-wdrożeniowe i szkoli z zakresu Lean Management zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych (SSC i BPO). Posiada wieloletnie doświadczenie trenerskie i coachingowe. Wykładowca uniwersytecki. Jest współautorem książki „Office Samurai. Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze”. Jako prezes zarządu odpowiada także za rozwój strategiczny firmy Lean Action Sp. z o.o., która od 2004 r. podnosi efektywność polskich przedsiębiorstw. |
2. Metodologia prowadzenia projektów RPA
|
|
Jednym z warunków, aby nasza organizacja osiągała odpowiednie korzyści z wdrażania technologii RPA, jest efektywna realizacja projektów. Im krócej one trwają i im lepiej są napisane roboty, tym większe korzyści. Z drugiej strony potrzebujemy udokumentować proces i robota, żeby móc utrzymać rozwiązanie. W trakcie szkolenia uczestnicy nauczą się wykorzystywać lekką i efektywną metodologię prowadzenia projektów RPA oraz otrzymają wzory dokumentów dla 7 faz projektu: identyfikacja i ocena pomysłów na automatyzacje, analiza procesu, projektowanie rozwiązania, budowanie robota, testowanie, implementacja, utrzymanie. | |
Sylwetka prelegenta:
Dominik pracował jako analityk, kierownik projektów oraz menager dla wielu polskich i zagranicznych organizacji. Kierował budową międzynarodowych zespołów (Meksyk, Manila, Kraków), tworzeniem centrum kompetencji ds. robotyzacji procesów oraz brał udział w globalnych programach restrukturyzacyjnych. Absolwent ekonomii, finansów, lean management data mining oraz IT business management. Ma doświadczenie w realizacji projektów w finansach, bankowości, HR, NGO oraz IT. Fan filozofii agile i lean, które stara się łączyć w codziennej pracy. |
3. Napisz swojego pierwszego robota w WinAutomation
|
|
Na tym praktycznym warsztacie zobaczysz jeden z najtańszych programów do robotyzowania procesów biznesowych: WinAutomation. Zrozumiesz logikę, jaką rządzi się pisanie robotów. Na tym warsztacie napiszesz swojego pierwszego robota. Jak dasz mu na imię? | |
Sylwetka prelegenta: Andrzej Kinastowski od ponad 10 lat pomaga firmom SSC i BPO usprawniać dostarczane procesy przez wdrażanie ciągłego doskonalenia, automatyzacji, robotyzacji, analityki, pracę nad strategią i kadrą zarządczą. Analityk, programista, developer robotów. Uważa, że najlepsze procesy i projekty opierają się na zaangażowaniu liderów i odpowiedzialności pracowników. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, doświadczony trener, wykładowca uniwersytecki. Członek-założyciel Stowarzyszenia Service Process Improvement Network. Współzałożyciel i partner zarządzający w Office Samurai. Autor książki „Office Samurai: Lean w biurze”. |
4. Czy roboty potrafią czytać? – jak przekonać dyrektora finansowego, że robotyzacja działa i się opłaca.
|
|
Prezentacja metodologii kalkulowania zwrotu z inwestycji przy wdrażaniu robotyzacji, automatyzacji i usprawnianiu procesów biurowych. Studium przypadków polegające na przygotowaniu kalkulacji stopy zwrotu i oceny rentowności inwestycji z punktu widzenia finansowego. Zaprojektowanie własnego arkusza do oceny rentowności projektu. Dostosowanie modelu do zróżnicowanych priorytetów istotnych dla poszczególnych organizacji. Przygotowanie oceny rentowności na podstawie dostarczonego wzorca. | |
Sylwetka prelegenta:
Tomasz ma 25 lat doświadczenia w obszarze finansów, księgowości oraz podatków, jako specjalista i osoba zarządzająca zespołami. Karierę zawodową rozpoczął w firmach zajmujących się sprzedażą detaliczną i produkcyjnych. W roku 2000 jako jeden z pierwszych pracowników dołączył do zespołu JACOBS (dawnej CH2M) w Krakowie. Był jednym z kluczowych menedżerów zaangażowanych w budowanie globalnego centrum usług wspólnych (GBS) w Krakowie, które urosło do ponad 700 pracowników pracujących w 30 różnych funkcjach. Początkowo współpracował ściśle z działami zajmującymi się obsługą klientów w obszarze finansów i rachunkowości oraz jako regionalny kontroler finansowy. Obecnie zajmuje się wsparciem wzrostu i odpowiada za finanse organizacji GBS w skali globalnej. |
5. Od beginnera do developera. Pierwszy robot w UiPath
|
|
W trakcie warsztatów poznasz jeden z najczęściej stosowanych programów do robotyzowania procesów biznesowych – UiPath. Nauczysz się jak w kilku prostych krokach zbudować pierwszego robota, z gotowych komponentów niczym z klocków Lego. Następnie będziemy rozszerzać go o nowe funkcje, automatyzując powtarzalne czynności wykonywane w biurze. | |
Sylwetka prelegenta:
Szymon od kilku lat związany jest z branżą finansową. Obecnie wspiera klienta w obszarze księgowości. Interesuje się optymalizacją procesów biznesowych, z ogromnym zaangażowaniem tworzy i pomaga wdrażać automatyzacje w VBA i SAP Scripting. Ekspert i trener programu Excel, posiada certyfikat MSO 77-728. Rozwija swoje umiejętności w tematyce robotic process automation, pisząc roboty w programie UiPath. Propagator metod agile i lean w zarządzaniu. Słuchacz studiów podyplomowych Lean Management oraz Lean Office na Uniwersytecie Jagiellońskim. Po pracy biega, uczestniczy w meet-upach i montuje filmy wideo. |
6. Design Thinking jako kreatywna metoda rozwiązywania problemów
|
|
Podczas szkolenia nauczycie się posługiwać metodą Design Thinking do kreatywnego i skutecznego rozwiązwyania problemów. Metoda koncentruje się na pełnym zrozumieniu prawdziwych potrzeb użytkowników. Następnie opracowywany jest prototyp rozwiązania, który w najlepszy sposób usatysfakcjonuje użytkownika. Szkolenie kładzie główny nacisk na ćwiczenia i praktyczne podejście. |
|
Sylwetka prelegenta:
Marcin jest związany z branżą finansową od 2011 roku. Posiada doświadczenie w zarządzaniu kilkudziesięcioro osobowym zespołem oraz wdrażaniu ulepszeń procesowych jako Manager zespołu Ciągłego Doskonalenia i Transformacji. Wykłada zasady zarzadzania szczupłego (Lean Managament) na Uniwersytecie Jegiellońskim. W tym samym czasie Marcin Pracuje jak Dyrektor Operacyjny w Euroclear Bank gdzie odpowiada za zarzadzanie podległymi mu procesami oraz ludźmi. W wolnej chwili spędza czas chodząc po górach, jeżdżąc na rowerze oraz podróżując. |
7. Toolbox Menedżera RPA
|
|
Podczas warsztatu dowiesz się w jaki sposób stworzyć warunki maksymalnego wykorzystania zdolności i możliwości zespołu w oparciu o elementy Managementu 3.0 | |
Sylwetka prelegenta:
Menedżer Jakości specjalizujący się w prowadzeniu projektów i programów mających na celu usprawnianie procesów, poprawę jakości oraz redukcję ryzyka. Podczas codziennej pracy stale szukający nowych rozwiązań angażując się w rozwiązywanie problemów i identyfikacje procesów nadających się do automatyzacji. Trener Lean oraz Six Sigma stale otwarty na ulepszanie swojego podejścia do zarządzania poprzez zamiłowanie do Managementu 3.0 oraz zwinnych metod zarządzania. |
8. Visual Management jako narzedzie do identyfikacji problemow
|
|
Podczas warsztatów dowiesz się jak rozwijał się Visual Management na przestrzeni lat i dlaczego jest tak ważny w naszym codziennym życiu. W głównej części skupimy się jak VM może podnieść efektywność spotkań w pracy (daily huddle, benchmarking, capacity management). W końcowej fazie skupimy się na identyfikacji problemów z wykorzystaniem VM. | |
Sylwetka prelegenta:
Dawid pracuje obecnie na stanowisku Project Manager (Prince2) w dziale Process Excellence w State Street. Odpowiedzialny za szerzenie kultury ciągłego doskonalenia, identyfikację i eliminacje marnotrawstw. Nadzoruje inicjatywy mające na celu podnoszenie efektywności, jakości, eliminację ryzyka jak i harmonizację procesów. Poprzednio P2P Continuous Improvement Subject Matter Expert w IBM – odpowiedzialny za standaryzację, transformacje, automatyzację procesów w obszarze Procure to Pay. Z Continuous Improvement związany od 2015 roku. Słuchacz studiów podyplomowych Master of Lean Management na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Prywatnie – miłośnik podróżowania. |
9. Budowanie kultury zaangażowania w automatyzację. Strategia akceleracji RPA.
|
|
Jakie są główne bariery robotyzacji?
Jakie są kluczowe warunki sukcesu strategii automatyzacji/robotyzacji procesów biznesowych? Jak zamienić opór pracowników na wewnętrzną energię do zmiany? Jak pokonać barierę niewidoczności procesów biznesowych oraz postawę „nie da się już więcej zoptymalizować”. Jak skutecznie zaangażować pracowników w „wyczyszczenie” procesów z marnotrawstwa i zróżnicowania? Jaki poziom standaryzacji procesów prowadzi do tego, że automatyzacja/robotyzacja jest naturalnym kolejnym krokiem i „kropką nad i”? Jak radykalnie obniżyć koszty automatyzacji/robotyzacji i zapewnić jednoznaczne ROI z tego procesu?
15 uczestników warsztatów w trakcie inspirującej symulacji pozna w praktyce 4 etapy budowania kultury zaangażowania w automatyzację. Warsztaty strategiczne przeznaczone wyłącznie dla osób które współdecydują o strategii automatyzacji i odpowiadają za osiąganie kluczowych celów biznesowych w centrach SSC/BPO. |
|
Sylwetka prelegenta:
Jest współtwórcą i głównym promotorem metodyki Positive Productivity® – sekwencji najlepszych praktyk łączących „miękkie” i „twarde” narzędzia zarządcze dla branży Business Services. Współtwórca prostych rozwiązań IT wspierających zarządzanie które poprzez transparentność i nawyki zespołowe budują kulturę zaangażowania pracowników w optymalizację i automatyzację/ robotyzację procesów biznesowych. Jego 17-letnie doświadczenie w zakresie wprowadzania zmian obejmuje dziesiątki strategicznych projektów wdrożeniowych i setki warsztatów dotyczących zarządzania i efektywności operacyjnej w ponad 22 krajach świata na 4 kontyntentach.
|
10. Bądź Bohaterem w swojej firmie i twórz swoje roboty w Wizlink
|
|
Posiadanie własnego robota przestaje być już luksusem tylko dla wybranych. Robotic Process Automation (RPA), jak każda inna technologia, ulegnie z biegiem czasu „upowszechnieniu”. Narzędzie Wizlink wychodzi naprzeciw oczekiwaniom rynku. Nie dotyczy to tylko ceny, ale przede wszystkim sposobu tworzenia scenariuszy dla robotów, co bezpośrednio obniża barierę wejścia w RPA. Dzięki temu nawet średnie i małe firmy będą mogły zatrudniać roboty do powtarzalnych i nudnych czynności, a ich Partnerzy rozszerzyć swoją ofertę o innowacyjny produkt.
Celem warsztatów jest przekazanie podstawowej wiedzy nt. narzędzia Wizlink oraz zainspirowanie do samodzielnego tworzenia robotów. Warsztaty będą nastawione na praktykę. Każdy z uczestników otrzyma dostęp do narzędzia Wizlink, w którym stworzy kilka robotów, które będą automatyzowały aplikacje napisane w różnych technologiach, m.in.: aplikacje desktop, www, pliki Excel, terminale znakowe oraz wykorzystanie OCR Po zakończeniu warsztatów, każdy z uczestników będzie mógł otrzymać darmową licencję Wizlink na okres 3 miesięcy do celów ewaluacyjnych.
|
|
Sylwetka prelegenta:
Absolwent warszawskiej SGH. Jego ścieżka zawodowa pozwoliła mu bardzo dobrze poznać procesy biznesowe w backoffice przedsiębiorstw. Pracował między innymi z oprogramowaniem klasy CRM oraz ERP, szczególnie w działach księgowości, co pozwoliło mu, jako użytkownikowi, poznać m.in. oprogramowanie: Microsoft Dynamics CRM, Sage Symfonia, Raks oraz produkty Comarch bądź Asseco. Następnie, mając doświadczenie jako użytkownik w/w systemów, zaczął świadczyć usługi wdrożeniowe z nimi związane. Zawodowo zgłębia tajniki nowych technologii oraz ich praktycznego zastosowania w organizacjach. Obecnie zajmuje się tworzeniem scenariuszy dla robotów software’owych w narzędziu Wizlink. Prywatnie cały wolny czas mógłby spędzać na lataniu samolotami oraz zwiedzaniu terminali lotnisk, amatorsko grywa w squasha.
|
Prelegenci – wystąpienia w dniu 1 konferencji (19 września)
Andrzej Kinastowski Head of Training & Solution Delivery, Managing Partner w Office Samurai |
|
Andrzej Kinastowski od ponad 10 lat pomaga firmom SSC i BPO usprawniać dostarczane procesy przez wdrażanie ciągłego doskonalenia, automatyzacji, robotyzacji, analityki, pracę nad strategią i kadrą zarządczą. Analityk, programista, developer robotów. Uważa, że najlepsze procesy i projekty opierają się na zaangażowaniu liderów i odpowiedzialności pracowników. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, doświadczony trener, wykładowca uniwersytecki. Członek-założyciel Stowarzyszenia Service Process Improvement Network. Współzałożyciel i partner zarządzający w Office Samurai. Autor książki „Office Samurai: Lean w biurze”. | |
Aneta Sajler
Dyrektor Centrum Zarzadzania Rozwojem Obsługi Klientów w Tauron Obsługa Klienta sp.z o.o |
|
Menager z wieloletnim doświadczeniem w obszarze obsługi klienta. Posiada szerokie doświadczenie w zakresie tworzenia Centrów Usług Wspólnych oraz zarządzania dużymi zespołami. Propagator idei działań optymalizacyjnych w Grupie Tauron. Absolwentka Akademii Ekonomicznej (obecnie Uniwersytet Ekonomiczny) w Krakowie, oraz Studiów Podyplomowych z zakresu marketingu. Uczestniczyła w wielu seminariach oraz szkoleniach specjalistycznych, podnosząc swoje kwalifikacje i umiejętności z zakresu obsługi klienta. Z branżą energetyczną związana od początku swojej kariery zawodowej. Aktualnie pełni funkcję Dyrektora Centrum Zarządzania Rozwojem Obsługi Klientów w Tauron Obsługa Klienta dbając o jakości obsługi klienta, standaryzując procesy, oraz wdrażając RPA w Grupie TAURON. |
|
Łukasz Kołkowski
Dyrektor Centrum Infrastruktury IT w Tauron Obsługa Klienta sp. z o.o |
|
Absolwent Politechniki Śląskiej w Gliwicach o profilu informatycznym oraz studiów Master of Business Administration in Information Technology na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Manager z ponad 10 letnim doświadczeniem w branży informatycznej w zakresie zarządzania, projektowania i rozwoju infrastruktury IT oraz zarządzania i rozwojem obszarem bezpieczeństwa IT. Prowadził liczne grupy projektowe związane z wdrożeniami nowych rozwiązań, w szczególności związanymi z automatyzowanymi środowiskami chmurowymi, które to zdobyły szereg nagród, w tym tytuł Lidera Informatyki. Zarządzał zespołami specjalistów i ekspertów odpowiedzialnych za tworzenie architektur nowoczesnych rozwiązań oraz optymalizujących procesy. Projektował i wdrażał rozwiązania w międzynarodowych programach związanych z bezpieczeństwem IT i ochroną danych opartych o heterogeniczne środowiska systemowe. Z branżą energetyczną związany od maja 2018 roku, kiedy to objął stanowisko Dyrektora Centrum Infrastruktury IT. |
|
Krzysztof Śrama
Kierownik Wydziału Robotyki i Ciągłego Doskonalenia w Veolia Centrum Usług Wspólnych |
|
Zdobył wieloletnie doświadczenie w obszarach HR i Podatki. Prywatnie pasjonat programowania i nowych technologii. Od 2018 łączy doświadczenie zawodowe z umiejętnościami technicznymi przewodząc zespołem robotyki i ciągłego doskonalenia. Odpowiedzialny za stworzenie i rozwój Robotic Center of Excellence w Grupie Veolia.
|
|
Tomasz Żołek
Starszy Specjalista ds. Robotyki i Ciągłego Doskonalenia w Veolia Centrum Usług Wspólnych |
|
Absolwent Uniwersytetu Łódzkiego. W Veolii od 2010 roku na różnych stanowiskach w wydziałach fakturowania, operacji bankowych oraz zarządzania ryzykiem i ubezpieczeniami. Obecnie (od 2018 roku) czynnie wspiera rozwój robotyzacji i automatyzacji w Grupie Veolia. | |
Artur Siurdyban | |
Artur Siurdyban od ponad 10 lat wspiera organizacje w transformacjach wykorzystujących technologię w celu optymalizacji i unowocześnienia procesów. Pracował z wieloma przedsiębiorstwami z listy Fortune 500 w Europie, USA i Azji. Jego doświadczenia w zakresie automatyzacji obejmują diagnozę strategiczną, identyfikację potencjału, projektowanie modelu operacyjnego i wdrażanie usprawnień.
Prelegent licznych konferencji krajowych i międzynarodowych, autor publikacji naukowych i branżowych w tematach związanych z zarządzaniem procesowym. Zanim rozpoczął karierę w konsultingu, prowadził badania naukowe na temat połączonego zarządzania technologiami informacyjnymi i procesami biznesowymi, za które uzyskał tytuł doktora na uniwersytecie w Aalborgu. |
|
|
Marcin Zieliński
Stowarzyszenie SPIN |
Marcin jest związany z branżą finansową od 2011 roku. Posiada doświadczenie w zarządzaniu kilkudziesięcioro osobowym zespołem oraz wdrażaniu ulepszeń procesowych jako Manager zespołu Ciągłego Doskonalenia i Transformacji. Wykłada zasady zarzadzania szczupłego (Lean Managament) na Uniwersytecie Jegiellońskim. W tym samym czasie Marcin Pracuje jak Dyrektor Operacyjny w Euroclear Bank gdzie odpowiada za zarzadzanie podległymi mu procesami oraz ludźmi. W wolnej chwili spędza czas chodząc po górach, jeżdżąc na rowerze oraz podróżując. |
|
Karolina Gorzewska
Dyrektor Wsparcia Operacyjnego i Realizacji Procesów Obsługowych w Łańcuchu Dostaw w Orange Polska S.A. |
|
Manager z pond 10 letnim doświadczeniem. Zorientowany na efektywność procesów biznesowych, klientach, transformacji i optymalizacji procesów. Posiadająca doświadczenie nie tylko w projektach biznesowych, a także projektach IT.
Zarządzam dużymi zespołami. Ukończyłam studia magisterskie na kierunku ekonomia w Wyższej Szkole Handlu i Finansów Międzynarodowych a także Studia Podyplomowe na SGH – kierunek Zarządzanie Łańcuchem Dostaw. Posiadam doświadczenie związane z: – projektami transformacyjnymi oraz centralizującymi operacje biznesowe – wdrażanie rozwiązań typu RPA w procesach e2e – wdrażaniem systemów informatycznych |
|
Marek Zuber | |
Ekonomista i analityk rynków finansowych. Studiował na Wydziale Finansów i Bankowości Akademii Ekonomicznej w Krakowie oraz na Wydziale Elektroniki, Automatyki i Elektroniki Akademii Górniczo Hutniczej w Krakowie. Po studiach pracował jako analityk i ekonomista w Banku Przemysłowo-Handlowym i połączonym BPH PBK. Był Głównym Ekonomistą w firmie doradztwa Finansowego TMS i TMS Brokers, oraz Głównym Ekonomistą Internetowego Domu Maklerskiego. Był także wykładowcą w Akademii Toyoty. Obecnie jest wykładowcą na studiach MBA oraz na studiach podyplomowych w Akademii WSB oraz w Akademii Leona Koźmińskiego. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych na SGH. Równolegle od 2002 roku prowadzi działalność w zakresie sporządzania prognoz makroekonomicznych i rynkowych, analizy przedsiębiorstw, zarządzania finansami. Jest także inwestorem. Był szefem doradców ekonomicznych premiera Kazimierza Marcinkiewicza, . | |
Kuba Kulasa
Analityk w Repoman.pl |
|
Lean Six Sigma Black Belt z ponad dziesięcioletnim doświadczeniem w obszarze Continuous Improvement dla outsourcingu i SSC. Przez większość swojej kariery automatyzował, usprawniał i trasformował procesy, a także szkolił innych. Obecnie w Shell Business Operations. Po godzinach zgłębia meandry rynku pracy, social mediów, polityki i ekonomii. Tworzy roboty przeczesujące sieć w poszukiwaniu informacji, pisze algorytmy przetwarzające gigabajty danych. Publikuje na Repoman.pl. | |
Paweł Wołoszyn
Principal Software Engineer w Moyo Technology – RFC sp. z o.o. |
|
Paweł Wołoszyn, prof. UEK – posiada ponad 30-letnie doświadczenie w programowaniu, pasjonat sztucznej inteligencji oraz promocji wiedzy. Pomysłodawca oraz twórca modeli deep learningowych systemu analizy nieustrukturyzowanych dokumentów i tekstów. Współtworzy rozwiązania mające na celu wyprzedzić klasyczne narzędzia RPA, a także, jako lekarz medycyny, pełni rolę eksperta w polskich i międzynarodowych projektach dla sektora eHealth i IoT. Wykładał w AGH oraz UEk w Krakowie, od 2017r. na stanowisku profesora UEk w Katedrze Systemów Obliczeniowych. Uważa, że programowania potrafi nauczyć się każdy, nawet, a może przede wszystkim, 7-latek. |
Warsztaty w dniu 2 (20 września)
1. Jak zbudować Centrum Kompetencji ds. Robotyzacji (RPA CoE)Dominik Jaskulski, Office Samurai |
Warsztat w dniu 2 Poziom Zaawansowany |
Budowa Centrum Kompetencji ds. Robotyzacji (Robotic Center of Excellence) jest zazwyczaj kolejnym krokiem dla firm, które zaczęły przygodę z technologią RPA i planują zacząć ją wdrażać na większą skalę. W trakcie warsztatów omówione zostaną najważniejsze elementy CoE:
– modele CoE, jak zdefiniować TOM (Target Operating Model) – główne role oraz RACI dla CoE – monitoring portfolio projektów – współpraca z IT – czym powinno i czym nie powinno zajmować się CoE |
|
Sylwetka prelegenta:
Dominik pracował jako analityk, kierownik projektów oraz menager dla wielu polskich i zagranicznych organizacji. Kierował budową międzynarodowych zespołów (Meksyk, Manila, Kraków), tworzeniem centrum kompetencji ds. robotyzacji procesów oraz brał udział w globalnych programach restrukturyzacyjnych. Absolwent ekonomii, finansów, lean management data mining oraz IT business management. Ma doświadczenie w realizacji projektów w finansach, bankowości, HR, NGO oraz IT. Fan filozofii agile i lean, które stara się łączyć w codziennej pracy. |
2. Kompetencje przyszłości – jak je pozyskiwać?
|
Warsztat w dniu 2 Poziom Podstawowy |
Jeśli chcesz poznać: – Jaka Przyszłość nadchodzi? – Wyzwania XXI wieku. – Jakie kompetencje już są dziś poszukiwane, a jakie będą jutro? – Jak je pozyskiwać? – Alternatywne źródła kompetentnych pracowników. – Jak planowo rozwijać kompetencje zespołów i jakich użyć narzędzi? – Jak samemu zwiększyć swoją wartość na rynku pracy? To zapraszam na ten warsztat! |
|
Sylwetka prelegenta:
Michał Wolak prowadzi projekty doradczo-wdrożeniowe i szkoli z zakresu Lean Management zarówno w firmach produkcyjnych, jak i usługowych (SSC i BPO). Posiada wieloletnie doświadczenie trenerskie i coachingowe. Wykładowca uniwersytecki. Jest współautorem książki „Office Samurai. Pierwsze kroki do wdrożenia Lean w biurze”. Jako prezes zarządu odpowiada także za rozwój strategiczny firmy Lean Action Sp. z o.o., która od 2004 r. podnosi efektywność polskich przedsiębiorstw. |
3. Napisz swojego pierwszego robota w UiPath
|
Warsztat w dniu 2 Poziom Podstawowy |
Na tym praktycznym warsztacie zobaczysz jeden z najpopularniejszych programów do robotyzowania procesów biznesowych: UiPath. Zrozumiesz logikę, jaką rządzi się pisanie robotów. Na tym warsztacie napiszesz swojego pierwszego robota. Jak dasz mu na imię? | |
Sylwetka prelegenta:
Andrzej Kinastowski od ponad 10 lat pomaga firmom SSC i BPO usprawniać dostarczane procesy przez wdrażanie ciągłego doskonalenia, automatyzacji, robotyzacji, analityki, pracę nad strategią i kadrą zarządczą. Analityk, programista, developer robotów. Uważa, że najlepsze procesy i projekty opierają się na zaangażowaniu liderów i odpowiedzialności pracowników. Certyfikowany Lean Six Sigma Black Belt, doświadczony trener, wykładowca uniwersytecki. Członek-założyciel Stowarzyszenia Service Process Improvement Network. Współzałożyciel i partner zarządzający w Office Samurai. Autor książki „Office Samurai: Lean w biurze”. |
4. Szybki jak robot. Optymalizacja pracy w biurze dzięki zastosowaniu makr VBA.
|
Warsztat w dniu 2 Poziom Zaawansowany |
Raporty, wysyłanie setek podobnych maili, kopiowanie danych między kilkunastoma arkuszami Excela. W czasie pracy wykonujemy mnóstwo powtarzalnych czynności, które z powodzeniem mogą zostać zautomatyzowane dzięki makrom napisanym w języku VBA. Na warsztacie poznasz gotowe rozwiązania, które od razu będziesz mógł zastosować. Uwolnisz się od nudnych obowiązków a zaoszczędzony czas poświęcisz na kreatywne zadania. | |
Sylwetka prelegenta:
Szymon od kilku lat związany jest z branżą finansową. Obecnie wspiera klienta w obszarze księgowości. Interesuje się optymalizacją procesów biznesowych, z ogromnym zaangażowaniem tworzy i pomaga wdrażać automatyzacje w VBA i SAP Scripting. Ekspert i trener programu Excel, posiada certyfikat MSO 77-728. Rozwija swoje umiejętności w tematyce robotic process automation, pisząc roboty w programie UiPath. Propagator metod agile i lean w zarządzaniu. Słuchacz studiów podyplomowych Lean Management oraz Lean Office na Uniwersytecie Jagiellońskim. Po pracy biega, uczestniczy w meet-upach i montuje filmy wideo. |
5. Zarządzanie Zmianą przy projektach RPAMarcin Zieliński, Stowarzyszenie SPIN |
Warsztat w dniu 2 Poziom Podstawowy |
Warsztaty z technik zarzadzania zmianami przy projektach RPA. Jak zwiększyć szansę na powodzenie projektu RPA dzięki odpowiedniemu ich wdrożeniu? | |
Sylwetka prelegenta:
Marcin jest związany z branżą finansową od 2011 roku. Posiada doświadczenie w zarządzaniu kilkudziesięcioro osobowym zespołem oraz wdrażaniu ulepszeń procesowych jako Manager zespołu Ciągłego Doskonalenia i Transformacji. Wykłada zasady zarzadzania szczupłego (Lean Managament) na Uniwersytecie Jegiellońskim. W tym samym czasie Marcin Pracuje jak Dyrektor Operacyjny w Euroclear Bank gdzie odpowiada za zarzadzanie podległymi mu procesami oraz ludźmi. |
6. Zwrot z inwestycji przy projektach robotyzacji.Tomasz Owsiak, Jacobs Engineering |
Warsztat w dniu 2 Poziom Podstawowy |
Omówienie podstawowych pojęć przy istotnych przy kalkulowaniu zwrotu z inwestycji. Analiza wybranych przykładów kalkulacji zwrotu z inwestycji. Przygotowanie prostej kalkulacji zwrotu z inwestycji dla projektu robotyzacji w środowisku biurowym na podstawie otrzymanego wzorca. | |
Sylwetka prelegenta:
Tomasz ma 25 lat doświadczenia w obszarze finansów, księgowości oraz podatków, jako specjalista i osoba zarządzająca zespołami. Karierę zawodową rozpoczął w firmach zajmujących się sprzedażą detaliczną i produkcyjnych. W roku 2000 jako jeden z pierwszych pracowników dołączył do zespołu JACOBS (dawnej CH2M) w Krakowie. Był jednym z kluczowych menedżerów zaangażowanych w budowanie globalnego centrum usług wspólnych (GBS) w Krakowie, które urosło do ponad 700 pracowników pracujących w 30 różnych funkcjach. Początkowo współpracował ściśle z działami zajmującymi się obsługą klientów w obszarze finansów i rachunkowości oraz jako regionalny kontroler finansowy. Obecnie zajmuje się wsparciem wzrostu i odpowiada za finanse organizacji GBS w skali globalnej. |
7. Problem solving
|
Warsztat w dniu 2 Poziom Podstawowy |
Podczas warsztatu prześledzimy etapy skutecznego rozwiązywania problemów przy użyciu cyklu PDCA. Nauczymy się jak analizować przyczyny źródłowe z wykorzystaniem narzędzi mapowania procesu, diagramu Ishikawy i 5 Why. | |
Sylwetka prelegenta:
Menedżer Jakości specjalizujący się w prowadzeniu projektów i programów mających na celu usprawnianie procesów, poprawę jakości oraz redukcję ryzyka. Podczas codziennej pracy stale szukający nowych rozwiązań angażując się w rozwiązywanie problemów i identyfikacje procesów nadających się do automatyzacji. Trener Lean oraz Six Sigma stale otwarty na ulepszanie swojego podejścia do zarządzania poprzez zamiłowanie do Managementu 3.0 oraz zwinnych metod zarządzania. |
8. Świadome budowanie ról i zakresu odpowiedzialności w programie RPA
|
Warsztat w dniu 2 Poziom Zaawansowany |
Celem warsztatu jest wytworzenie świadomości budowania ról w ramach Modelu Biznesowego RPA aby zapewnić sukces inicjatywie.
Zaczniemy od prezentacji ról ważnych dla sukcesu RPA z przykładami ich odpowiedzialności. Następnie poprowadzona zostanie dyskusja z uczestnikami:
|
|
Sylwetka prelegenta:
Konsultant IT i przedsiębiorca. Od pięciu lat zajmuje się zarządzaniem projektami, optymalizacją i automatyzacją procesów; przede wszystkim w finansach i bankowości. Posiada doświadczenie projektowe z narzędziami RPA, takimi jak Blue Prism, Automation Anywhere i UiPath. Akredytowany Blue Prism Robotic Operating Model Achitect. Przekrojowa znajomość SAP ERP, praktyk LEAN. Certyfikowany w zwinnych metodologiach zarządzania projektami Agile PM Practitioner. Od 2016 również przedsiębiorca, dzięki czemu uzyskał osobiste zrozumienie czynników wpływające na strategiczne decyzje oraz tworzenie procesów w organizacjach. |
Open Space – oddajemy Ci głos (dzień 2 konferencji)
Drugiego dania konferencji proponujemy Wam formułę Open Space, co oznacza, że to uczestnicy zdecydują o czym będziemy rozmawiać i czego będziemy słuchać.
Co to oznacza dla Ciebie?
To Ty zaprojektujesz ten dzień! Ty sam możesz zaproponować temat dyskusji i osobiście ją poprowadzić.
Masz możliwość wzięcia udziału w tych dyskusjach, które są dla Ciebie naprawdę interesujące, a jeśli w trakcie uznasz temat za nieciekawy w każdej chwili możesz zmienić salę.
To jedyna okazja, aby nawiązać kontakty z taką ilością osób, z jaką tylko będziesz w stanie.
I co istotne, każdy ma szanse zadać trudne pytanie i otrzymać właściwą odpowiedz, odpowiedź, której być może poszukuje od dawna.
Reguły..? To Ty ustalasz reguły!