XV Otwarta Konferencja SPIN


XV Konferencja
Service Process Improvement Network

Kraków, 12-13 września 2023 r.

12.09.23 – Hotel Metropolo by Golden Tulip
13.09.23 – Kampus 600-lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gronostajowa 7

W dniach 12 – 13 września 2023r. zapraszamy serdecznie na XV Otwartą Konferencję Service Process Improvement Network! Podczas tegorocznego wydarzenia oferujemy warsztaty i prelekcje w niezwykle różnorodnej tematyce – od demokratyzacji IT i przyszłości w świecie sztucznej inteligencji poprzez cyberbezpieczeństwo, automatyzację procesów aż po zarządzanie zmianą. Liczymy, że dzięki tak szerokiemu zakresowi poruszanych zagadnień XV Otwarta Konferencja SPIN zainspiruje zarówno przedstawicieli dużych centrów usług wspólnych, jak i zarządzających mniejszymi zespołami czy startupami.

 Pierwszego dnia (wtorek) spotkamy się na całodziennych warsztatach, które pozwolą Wam pogłębić wiedzę oraz nawiązać nowe znajomości. Warsztaty prowadzone będą przez ekspertów w swoich dziedzinach. Udział w tym dniu jest płatny i kosztuje 1000 zł netto + VAT (1230 zł brutto). Warsztaty odbywają się w Krakowie, w Hotelu Metropolo by Golden Tulip na ulicy Orzechowej 11.

Po warsztatach – we wtorek – zapraszamy uczestników (zarówno tych uczestniczących w warsztatach, jak i przygotowujących się do wykładowego dnia Konferencji) na nieformalny networking event w klubie Hevre na krakowskim Kazimierzu. 

Drugiego dnia (środa) zapraszamy na część wykładową konferencji, która odbędzie się w budynku Zespołu Dydaktyczno-Bibliotecznego na Kampusie 600-Lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gronostajowa 7. Ten dzień jest bezpłatny i dostępny dla wszystkich. Osoby, które wykupiły udział w dniu warsztatowym, posiadają gwarancję miejsca oraz zapewniony obiad w trakcie wydarzenia.


REJESTRACJA ZAKOŃCZONA


PLAN KONFERENCJI

Konferencja podzielona jest na części:

    • praktyczną i networkingową – całodniowe warsztaty prowadzone przez ekspertów oraz wieczorny event,
    • inspirującą – prelekcje ekspertów.

Udział w konferencji możliwy jest po dokonaniu zapisu za pośrednictwem formularza.


HARMONOGRAM KONFERENCJI

Dzień 1 (wtorek, 12 września) – całodniowe warsztaty

DZIEŃ 1 – warsztaty (wtorek)
start Aktywności
8:17 – 9:07

Rejestracja na konferencję

9:07 – 17:07

Warsztaty (jeden do wyboru):

1. Wprowadzenie do Process Mining – Łukasz Borowiecki, Marek Zieliński, Piotr Stanek – Primaris / 10 Senses
2. Lego Scrum City – najpopularniejszy Agile framework  w praktyce – Anna Jaworska, Stowarzyszenie SPIN
3. Process Discovery – jak odkrywać procesy do automatyzacji – Dagmara Gwiazdoń, Office Samurai
4. Jak opracować plan zmiany i skutecznie go wdrożyć? – Jana Korycka, Wioletta Strączek, Jacobs
5. Power Automate Desktop – Stwórz swoją pierwszą automatyzację – Berdnard Ronka
6. Storytelling – Robert Socha
7. Pierwsze Kroki z Power Apps: Twórz Własne Aplikacje Biznesowe! – Igor Belczewski, Sii Polska
8. Napisz swojego pierwszego bota w UiPath – Anna Maziarz, Office Samurai
9. Odblokuj Potencjał: Opanowanie Makr i Automatyzacja codziennej pracy – wprowadzenie do VBA wraz z praktycznymi przykładami – Patrycja Talar-Gancarczyk, Lundbeck

Szczegółowe opisy warsztatów dostępne są poniżej.

19:00 – 23:00

Networking event – HEVRE, ul. Beera Meiselsa 18, Kraków

Dzień 2  (środa, 13 września) –  wykłady i networking

DZIEŃ 2 – wykłady (środa)
czas trwania Temat Prowadzący
8:07 – 9:07 Rejestracja uczestników
9:07 – 9:22 Rozpoczęcie konferencji Tomasz Owsiak
9:22 – 10:17 Demokratyzacja IT – jak zrobić, aby nie tylko było warto, ale się również opłacało prof. Andrzej Sobczak
10:17 – 10:47 Cyberbezpieczeństwo. Zagrożenia oraz metody i narzędzia do zapewnienia sobie bezpieczeństwa w sieci – praktyczne spojrzenie z perspektywy byłego dziennikarza śledczego. Robert Socha
10:47-11:07 Przerwa kawowa
11:07 – 11:37 Dzień Dobry RPA – czyli studium rozwoju automatyzacji w branży medialnej Paweł Marciniak
11:37 – 12:07 Wiedza plemienna vs sztuczna inteligencja. Opowieść o tym, jak nasza firma pozbyła się liczenia owiec i zaczęła liczyć możliwości! Monika Wótkowska
12:07 – 12:37 Nowa era skuteczności. Sprawdzone sposoby wykorzystania narzędzi AI do
zwiększenia wydajności własnej, zespołów i organizacji
Grzegorz Bednarczyk
12:37 – 13:37 Przerwa obiadowa
13:37 – 14:07 Czy automatyzacja połączona z AI zakończy erę pieniędzy na Ziemi? Złota era tuż przed nami Andrzej Szymczak
14:07 – 14:37 Pani Sprzątająca  – najlepsze i najgorsze praktyki przed automatyzacją danych. Studium przypadków dla każdego Anna Grzybowska
14:37 – 14:57 Przerwa kawowa
14:57 – 15:27 Efekt Kangura: Jak poprawiliśmy naszą sprzedaż dzięki Lean Management i automatyzacji procesów Bartosz Góra
15:27 – 15:57 Przepis na transformację – krok po kroku, od diagnostyki do integracji AI na przykładzie procesu L2C Karolina Adamczyk
15:57 – 16:17 Zakończenie konferencji Tomasz Owsiak

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

 


PRELEGENCI – WYKŁADY

Wykłady są prowadzone w drugim dniu konferencji – 13 września 2023 r.

OPISY WARSZTATÓW

Warsztaty trwają 8 godzin i są prowadzone w pierwszym dniu konferencji – 12 września 2023.

1. Wprowadzenie do Process Mining – Łukasz Borowiecki, Marek Zieliński, Piotr Stanek – Primaris / 10 Senses

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Warsztaty wprowadzające do Process Mining są skierowane do specjalistów i managerów zajmujących się procesami. Podczas warsztatów pokażemy czym jest analityka Process Mining, w jakich obszarach znajduje ona zastosowanie oraz jakiego rodzaju korzyści może przynieść. Pokażemy również przykłady zastosowań biznesowych. Duża część warsztatów zostanie przeznaczona na praktyczną analizę danych z pakietem UiPath Process Mining – każdy z uczestników będzie samodzielnie realizować analizy na własnym laptopie. Podczas warsztatów prowadzący będą na bieżąco odpowiadać na pytania uczestników.

Na ten warsztat prosimy uczestników o zabranie swoich laptopów.

Grupa docelowa: Specjaliści i managerowie z obszarów RPA, Continuous Improvement, Process Excellence, Właściciele procesów

Łukasz Borowiecki, Primaris / 10 Senses

Ekspert od zaawansowanej analityki, AI i Proces Mining.  

Posiada tytuł doktora nauk ekonomicznych, obroniony w Szkole Głównej Handlowej oraz magistra socjologii o specjalności metod ilościowych, obroniony na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracował jako konsultant w EY Business Advisory.

15 lat doświadczenia w projektach Data Science oraz wykorzystujących dane w firmach konsultingowych oraz badań marketingowych. Jego zainteresowania obejmują biznesowe wykorzystanie danych, maszynowe uczenie oraz technologie czujnikowe.

Piotr Stanek, Primaris / 10 Senses

Menadżer RPA z 20-letnim doświadczeniem w automatyzacji procesów ukierunkowanej na dostarczenie wartości dodanej dla klienta i oszczędności. Budował i rozwijał zespoły RPA w dużych organizacjach w roli menadżera CoE. Obecnie zajmuje się doradzaniem i rozwojem programów robotycznych w największych firmach w Polsce.

Marek Zieliński, Primaris / 10 Senses

Ekspert z 10-letnim doświadczeniem w Data Science, Machine Learning, AI oraz Process Mining. Specjalizuje się w Data Engineeringu na potrzeby wizualizacji danych, ML/AI oraz analityki procesów. Zajmował się również wykorzystaniem GPU do wspomagania wydajności obliczeniowej. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzieli się z rynkiem podczas konferencji, spotkań, czy szkoleń. Z wykształcenia jest Fizykiem Ciała Stałego oraz specjalistą od Hurtowni Danych i BI, a z zamiłowania fizykiem statystycznym.

 

2. Lego Scrum City – najpopularniejszy Agile framework  w praktyce

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Głównym celem warsztatu jest zapoznanie uczestników z podstawami pracy w Scrumie. Warsztaty będą miały charakter symulacji realnej pracy we frameworku, co pozwoli uczestnikom osobiście doświadczyć pracy iteracyjnej, ceremonii scrumowych i znaczenia artefaktów. Podczas warsztatów uczestnicy będą mieć możliwość poznania ról występujących w scrumie, zrozumieć znaczenie inspekcji oraz adaptacji i samoorganizującego się zespołu. 

Warsztaty prowadzone będą z wykorzystaniem klocków Lego i będą wzbogacone o dyskusje i refleksje uczestników z doświadczenia symulacji faz procesu scrumowego. 

Anna Jaworska, Stowarzyszenie SPIN

Doświadczony project manager, scrum master i agile coach. Od lat wspiera budowę silnych zespołów w oparciu o wartości oraz wzajemną, otwartą współpracę.
Zakochana w agile’u i scrumie. Od kilku lat pracuje z zespołami zwinnymi pomagając im usprawniać swoje procesy i dostarczać produkty w pełni odpowiadające oczekiwaniom użytkowników. Posiada certyfikat PSM.
Aktualnie związana z firmą ASTEK, świadcząc usługi dla jednej z wiodących firm z branży farmaceutycznej na świecie.

3. Process Discovery – jak odkrywać procesy do automatyzacji

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Automatyzacja procesów (RPA) otworzy przed Wami dodatkowe możliwości w obszarze usprawnień. Jednak znalezienie odpowiednich kandydatów do automatyzacji spośród wielu procesów może okazać się dużym wyzwaniem. W trakcie warsztatu dowiesz się:

  • Co oferuje automatyzacja i jak współpracować z robotami,
  • Co charakteryzuje procesy, które warto automatyzować,
  • Jak szukać procesów do automatyzacji i gdzie zacząć,
  • Jak sprawdzić czy to się opłaci,
  • Jak priorytetyzować procesy – który z nich zautomatyzować najpierw.

Grupa docelowa

  • Analitycy Biznesowi oraz Project Managerowie, którzy chcą zdobyć bądź poszerzyć wiedzę z zakresu analizy biznesowej pod kątem technologii RPA,
  • osoby, które chciałyby wdrażać rozwiązania RPA w swojej firmie, jednak nie wypracowały do tej pory metodyki analizy i weryfikacji procesów biznesowych,
  • kadra zarządzająca – w celu zapoznania się z możliwościami technologii RPA oraz zastosowania analizy w obrębie swojej firmy.

Dagmara Gwiazdoń, Senior Automation Consultant w Office Samurai

Dagmara jest związana z Office Samurai od początku 2020, obecnie na stanowisku Senior Automation Consultant pełni role:

– Developera RPA – automatyzując procesy głównie z użyciem technologii UiPath,

– Analityka Biznesowego – poszukując procesów do automatyzacji, przygotowując oraz dokumentując procesy.

Dagmara na co dzień wykorzystuje 3-letnie doświadczenie w usprawnianiu procesów jako konsultant Lean Management.

W wolnym czasie nie rozstaje się z drutami, dziergając zimowy asortyment.

 4. Jak opracować plan zmiany i skutecznie go wdrożyć? – Jana Korycka, Wioletta Strączek

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Celem tego warsztatu jest zapoznanie uczestników z procesem opracowywania i skutecznego wdrażania planu zmiany w organizacji. Podczas warsztatu skupimy się na kluczowych krokach i narzędziach, które pomogą uczestnikom skutecznie zarządzać procesem zmiany, minimalizować opory i osiągnąć pozytywne rezultaty. Podczas warsztatu wykorzystamy różnorodne metody, takie jak prezentacje, dyskusje grupowe, studia przypadków i interaktywne ćwiczenia praktyczne. Uczestnicy będą mieli również możliwość wymiany doświadczeń i zdobycia praktycznych wskazówek od prowadzącego oraz innych uczestników.

Grupa docelowa:

  • Osoby zaangażowane w wsparcie zmian organizacyjnych i zarządzanie stroną ludzką zmiany;
  • Osoby kierujące zespołami lub działami, które będą bezpośrednio dotknięte proponowanymi zmianami;
  • Specjaliści odpowiedzialni za realizację i wdrożenie konkretnych projektów lub inicjatyw.

Wioletta Strączek, GBS Finance Optimization Director w Jacobs

Wioletta Strączek, absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży finansowo- księgowej. Profesjonalistka w dziedzinie zarządzania projektami transformacyjnymi oraz usprawnieniowymi z silnym naciskiem na aspekt zmiany.  Posiada certyfikację Lean Six Sigma Black Belt oraz Prosci® co świadczy o jej umiejętnościach  w identyfikowaniu, analizowaniu i eliminowaniu marnotrastwa oraz doskonaleniu procesów . Poprzez zdobycie certyfikacji z zakresu zarządzania zmianą wedlug metodologii Prosci, umożliwia jej efektywne wprowadzanie zmian organizacyjnych oraz wspieranie ludzi w adaptacji do zmian w organizacji.

 

Jana Korycka, Organizational Change Consultant w Jacobs

Jana jest certyfikowanym Prosci® Certified Organizational Change Practitioner, znanym ze swojej wiedzy i umiejętności w zakresie projektów transformacyjnych, doskonalenia procesów i zarządzania zmianą. Posiada solidne doświadczenie w metodologiach Lean Six Sigma i Prosci ADKAR, dzięki czemu skutecznie kierowała liczne inicjatywy mające na celu usprawnienie działań operacyjnych, zwiększenie efektywności i stymulowanie rozwoju organizacyjnego. Jana szczególnie docenia aspekt ludzki zmiany i dąży do zapewnienia, że wszystkie transformacje są przeprowadzane z empatią i skoncentrowane na zaspokajaniu potrzeb zaangażowanych osób.

 

5. Power Automate Desktop – Stwórz swoją pierwszą automatyzację – Bernard Ronka

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Warsztat ma na celu zaznajomienie uczestników z zyskującym na popularności narzędziem należącym do rodziny produktów Microsoft Power Platform, Power Automate Desktop. Będzie on polegać na utworzeniu pierwszej automatyzacji w tym systemie, a w czasie jego trwania użytkownicy poznają podstawowe zagadnienia i rządzącą nimi logikę.

Bernard Ronka

Bernard ma długoletnie doświadczenie w pracy na stanowisku RPA Developera i w opiece na całościowymi rozwiązaniami z zakresu RPA. Najchętniej buduje i wspiera tworzenie robotów w technologii Blue Prism i Power Automate Desktop. Jednakże biorąc udział w różnych projektach poświęconych doskonaleniu i automatyzacji procesów biznesowych miał także możliwość pracy z innym produktami, w tym z Power Automate Flow i Power Apps. Odkąd pracuje na stanowisku Automation Consultant w Office Samurai, ma coraz więcej okazji do dzielenia się wiedzą prowadząc szkolenia z wykorzystywanych narzędzi.

6. Storytelling – Robert Socha

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Storytelling to sztuka opowiadania historii. Dobrze opowiedziana historia jest motorem każdej zmiany – w skali mikro oraz makro. Wszyscy wciąż opowiadają jakieś historie – sprzedawcy, menedżerowie, założyciele start-upów, politycy. Wielu liderów opanowało tę sztukę do perfekcji. Również firmy i marki budują swój przekaz wokół storytellingu. Warsztat pomoże Wam odnaleźć historie, które Wy chcielibyście opowiedzieć. Zawsze jest jakaś historia do opowiedzenia, ale najpierw trzeba umieć ją odnaleźć.

Grupa docelowa:

Zarządy firm, działy HR, działy komunikacji i PR

Robert Socha

Dziennikarz, prawnik, konsultant.

Ekspert w zakresie mediów i komunikacji, występów publicznych, weryfikacji i fact-checkingu, storytelling-u oraz “białego wywiadu”.

 

Przez kilkanaście lat pracował jako dziennikarz śledczy (Superwizjer TVN). Jest autorem wielu głośnych śledztw dziennikarskich. Był też głównym szkoleniowcem Google dla mediów i dziennikarzy w Europie Środkowo-Wschodniej (2021-2023).

 

Stypendysta Uniwersytetu Harvarda w USA (2016/2017). Z wykształcenia prawnik (Uniwersytet Jagielloński) po aplikacji i egzaminie prokuratorskim. Absolwent Leadership Academy for Poland (2021). Autor dwóch książek.

 

LinkedIn: Robert Socha

Strona osobista: robertsocha.pl

7. Pierwsze Kroki z Power Apps: Twórz Własne Aplikacje Biznesowe! – Igor Belczewski, Sii Polska

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Chcesz odkryć tajniki fascynującego świata Microsoft Power Apps?
Dołącz do naszych warsztatów, stworzonych specjalnie dla osób, które pragną postawić pierwsze kroki w tej technologii!

Nie musisz mieć wcześniejszego doświadczenia – w ich trakcie skupimy się na podstawach, zastosowaniach i możliwościach tego narzędzia.

Wspólnie przejdziemy przez jego interfejs, kluczowe komponenty i zbudujemy prostą aplikację biznesową opartą na SharePoint Online jako źródle danych. Zapoznamy się również z dobrymi praktykami i trikami przydatnymi podczas tworzenia rozwiązań.

Grupa docelowa:

  • warsztat adresowany jest do osób początkujących – wcześniejsze doświadczenie w Power Apps, programowaniu lub IT nie jest wymagane. Nie trzeba być osobą techniczną 🙂

Igor Belczewski, Microsoft 365 Consultant w Sii Polska

Igor Belczewski – Power Platform Developer i Microsoft 365 Consultant, pracuje w Sii Polska.

Ma doświadczenie w budowaniu rozwiązań biznesowych zarówno dla międzynarodowych korporacji, jak i mniejszych podmiotów. Na co dzień pracuje z Microsoft Power Platform i Microsoft 365 (m.in. Power Apps, Power Automate, Dataverse i SharePoint Online).

Prowadzi zajęcia z zakresu Power Automate na studiach podyplomowych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.

Z branżą IT związany od 2020 roku, wcześniej przez kilka lat pracował w obszarze marketingu i HR. Z wykształcenia jest psychologiem biznesu.

8. Napisz swojego pierwszego bota w UiPath – Anna Maziarz, Office Samurai

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

„Napisz swojego pierwszego bota w UiPath” to praktyczne szkolenie, które umożliwia uczestnikom odkrycie fascynującego świata automatyzacji procesów biznesowych. Podczas szkolenia zdobędziesz umiejętności tworzenia botów przy użyciu potężnej platformy UiPath, która jest jednym z liderów na rynku automatyzacji. Na tym warsztacie napiszesz swojego bota, jak dasz mu na imię?

Grupa docelowa:

  • Osoby, które nie miały lub miały niewiele do czynienia z UiPath 

Anna Maziarz, Automation Lead w Office Samurai

Ania obecnie pełni rolę Automation Lead w firmie Office Samurai, z którą związana jest od 2020 roku. Jej głównym obszarem działania są projekty automatyzacyjne, w ramach których skupia się na tworzeniu botów w technologii UiPath, ich wdrożeniu na produkcję oraz utrzymaniu.

Posiada certyfikat UiPath Certified Advanced RPA Developer.

Przygodę z automatyzacją rozpoczęła od tworzenia skryptów z wykorzystaniem języka Python, w celu usprawnienia procesów w firmie outsourcingowej.

Prywatnie uwielbia czytać kryminały i thrillery oraz układać puzzle.

9. Odblokuj Potencjał: Opanowanie Makr i Automatyzacja codziennej pracy – wprowadzenie do VBA wraz z praktycznymi przykładami – Patrycja Talar-Gancarczyk, Lundbeck

Poziom podstawowy

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

Czy jesteś gotowy na podróż w świat automatyzacji i wydajności w Excelu? Jeśli chcesz odkryć tajniki makr i nauczyć się, jak w pełni wykorzystać potencjał VBA, to to szkolenie jest dla Ciebie! To szkolenie będzie idealne dla tych, którzy chcą zwiększyć swoją efektywność, zaoszczędzić czas i uniknąć ręcznego wykonywania powtarzających się zadań w Excelu. 

Co czeka na Ciebie podczas szkolenia?

  • Wprowadzenie do VBA: Rozpoczniemy od podstaw, wprowadzając Cię w tajniki tego języka programowania;
  • Przedstawienie podejścia do automatyzacji codziennych zadań: Omówimy, jak przygotować się do optymalizacji zadań z wykorzystaniem VBA i co pozwoli na stworzenie dobrego makra;
  • Praktyczne przykłady i ćwiczenia: warsztatowo wykorzystasz rzeczywiste scenariusze, które pomogą Ci zrozumieć zastosowanie makr w codziennych zadaniach.

Grupa docelowa:

  • Pracownicy biurowi i administracyjni, którzy regularnie korzystają z programu Excel do analizy danych i tworzenia raportów.
  • Specjaliści finansowi, którzy chcą zwiększyć wydajność swojej pracy poprzez automatyzację rutynowych zadań.
  • Przedsiębiorcy i samozatrudnieni, którzy chcą zoptymalizować swoje procesy biznesowe za pomocą automatyzacji.

Patrycja Talar-Gancarczyk, Process Mining Analyst w Lundbeck

Absolwentka informatyki i ekonometrii na AGH.

Od 5 lat pracuje w firmie Lundbeck. W zespole Process Excellence & Transformation, odpowiadającym za wdrażanie strategii i usprawnianie procesów w duchu Continuous Improvement, czuje się jak ryba w wodzie.

Cały czas stara się działać według filozofii „pracuj mądrze, a nie ciężko”. Silnie związana z optymalizacją i automatyzacją procesów biznesowych. Excel i VBA towarzyszą jej od początku pracy zawodowej. Certyfikowany Lean Six Sigma Green Belt. Od roku na stanowisku Process Mining Analyst zajmuje się wdrażaniem Process Miningu w organizacji i wspiera podejmowanie decyzji na podstawie danych.

Prywatnie uwielbia kawę, uwielbia sztukę, wycieczki na motorze i odpoczynek w łonie natury.

 

MIEJSCE KONFERENCJI:

Konferencja odbywa się w Krakowie,

dzień 1 – w Hotelu Metropolo by Golden Tulip, ul. Orzechowa 11, 30-422 Kraków

dzień 2 – w Zespole Dykaktyczno-Bibliotecznym na Kampusie 600-Lecia Uniwersytetu Jagiellońskiego, ul. Gronostajowa 7



Główny Sponsor Konferencji:

Sponsor Konferencji:

Partner strategiczny konferencji:

Partnerzy konferencji: